-->
-->
ΠΑΝΤΕΛΗΣ Β. ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗΣ
Ο συγγραφέας Παντελής Β. Γιαννουλάκης ζει και γράφει στην Θεσσαλονίκη, και σε πολλές εναλλακτικές πραγματικότητες που εξερευνεί με την ιδιαίτερη λογοτεχνία του και τις μελέτες του. Έχει συγγράψει και δημοσιεύσει ως τώρα 35 βιβλία, και πάνω από τρεις χιλιάδες άρθρα, δοκίμια και πρωτότυπα κείμενα και διηγήματα, σε περιοδικά, έντυπα, συλλογικά έργα, ειδικές θεματικές εκδόσεις και ανθολογίες. Έχει δημιουργήσει ή συντονίσει 12 περιοδικά και έντυπα, έχει ιδρύσει 4 εκδοτικούς οίκους. Έχει κάνει σπουδές Κινηματογράφου & Σκηνοθεσίας και Ιστορίας της Τέχνης, υπήρξε δημιουργός ραδιοφωνικών εκπομπών, τηλεοπτικών εκπομπών και ντοκιμαντέρ, έχει κάνει πολλές εξερευνήσεις και έρευνες στην Ελλάδα και σε αρκετά μέρη του κόσμου. Έχει κάνει μεταφράσεις έργων, υπήρξε editor πολλών ανθολογιών και επιμελητής εκδόσεων, μουσικός, περιηγητής, ξεναγός, συλλέκτης, αλληλογράφος, εισηγητής, διακεκριμένος ομιλητής με πολλές δεκάδες διαλέξεις σε μεγάλο κοινό, ειδικός γνωσιολόγος σε ποικίλα πεδία γνώσης. Είναι ο δημιουργός, εκδότης και διευθυντής του περιοδικού “Strange”, δημιουργός των εκδόσεων “Αόρατο Κολλέγιο” και “Άγνωστο” (επίσης, στο παρελθόν, των εκδόσεων “Terra Nova” και “Αρχέτυπο”), και έχει εκδόσει πάνω από διακόσια βιβλία... Είναι πατέρας δύο αγοριών, και έχει καθοδηγήσει και προωθήσει πάρα πολλούς συγγραφείς, ερευνητές και μελετητές. Ασχολείται ένθερμα με την Φανταστική Λογοτεχνία, την σημειολογία, την φιλοσοφία, την λογοτεχνία μυστηρίων, τις εναλλακτικές κοσμοθεωρίες, και τα μυστήρια του ανθρώπου και των κόσμων του.
Χρειαζόμαστε ένα παραμέρισμα της κουρτίνας, που ο συμβατικός κόσμος έχει τραβήξει μπροστά στα μάτια μας, μια νέα και μεγάλη προέκταση του οπτικού μας πεδίου, του πεδίου παρατήρησης.
Χρειαζόμαστε νέους τρόπους αντίληψης και κατανόησης, και νέους τρόπους μετάδοσης των πραγμάτων που θα αντιληφθούμε και θα κατανοήσουμε.
Αυτό θα σημαίνει μια ριζική αναθεώρηση ενός μεγάλου μέρους των γνώσεων μας και των πραγμάτων που θεωρούμε δεδομένα.
Μια τέτοια αναθεώρηση δεν συμφέρει κανέναν από αυτούς που χειρίζονται τις λειτουργίες των καθημερινών συστημάτων, και, επιπλέον, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν είναι διατεθειμένοι να εγκαταλείψουν το μικρό, σίγουρο και ασφαλές νησί τους, για να εξερευνήσουν τα αβέβαια νερά ενός νέου και παράξενου ωκεανού...
Η πραγματικότητα είναι τελείως σχετική, κι αυτό αποδεικνύεται από το αγωνιώδες πείσμα της να μην αναιρεθεί, και από την αδυναμία της να σε τιμωρήσει μόλις την αναιρέσεις…
Ζούμε σε εποχές κατοχής και αντίστασης. Ο κόσμος επιζητά να παγιώσει τελείως την εικόνα του, και όλοι ανεξαιρέτως να υπηρετούν το τεχνητό κοσμικό είδωλο που ο κόσμος έφτιαξε για τον εαυτό του. Οι άνθρωποι που διαχώρισαν τον εαυτό τους από αυτόν τον κόσμο, αποσυρόμενοι στο ιδιωτικό τους σύμπαν, αντιστέκονται εστιαζόμενοι στον αέναα κρυφώς εξελισσόμενο μύθο του κόσμου, που η παγιωμένη εικόνα προσπαθεί να εξαφανίσει.
Οι άνθρωποι που προσπαθούν ν’ αποδράσουν από τις υποθέσεις αυτού του απογοητευτικού κόσμου, σπιθαμή με σπιθαμή φτιάχνουν μυστικά το Παραμύθι του Κόσμου. Το διηγείται ο ένας στον άλλον ψιθυριστά κι αν κάποιος είναι χωρίς συντρόφους, το διηγείται στον εαυτό του. Υπενθυμίζει συνέχεια την ιστορία, αποστηθίζει τους χάρτες και τα σημάδια, κάνει εξάσκηση τις νύχτες όταν όλοι κοιμούνται, απαγγέλλει το ποίημα, γράφει το μήνυμα, κουρδίζει τα ρολόγια και τα βιολιά, κοιμάται με το ξίφος κάτω απ’ το μαξιλάρι -μην έρθει η ώρα και δεν είναι έτοιμος για την ηρωική έξοδο…
Κάποιος που μπορεί να κοιτάξει γύρω του με τα σωστά μάτια, θα αντικρίσει παντού ολόγυρα το Παραμύθι του Κόσμου. Είναι τόσο μεγάλο και τόσο υπέροχο, γενιές ολόκληρες συνωμοτών το έφτιαχναν, το έγνεθαν, το έπλεκαν, το έχτιζαν, το χρωμάτιζαν. Στέκει εκεί (πού;) και διηγείται την πιο παράξενη ιστορία που ειπώθηκε ποτέ. Την ιστορία ενός άλλου κόσμου, κάπου πέρα, μακριά απ’ αυτόν εδώ τον κόσμο, κι ακόμη πιο μακριά, στα βάθη του νου και της καρδιάς μας.
Τα μηνύματα από αυτόν τον κρυφό κόσμο, αναπόφευκτα, είναι πολεμικές ανταποκρίσεις, ενός πολέμου μυστικού, ανάμεσα στους υπηρέτες της κατοχής του κόσμου και στους παρτιζάνους του Αντίκοσμου...
«Η ζωή είναι πιο παράξενη από τα μυθιστορήματα».
Το πιο ουσιαστικό επίτευγμα της Λογοτεχνίας μέχρι σήμερα, είναι ότι κατέληξε σ’ αυτό το συμπέρασμα. Αυτό δεν έγινε, βέβαια, για να απορρίψει τον εαυτό της, αλλά για να δώσει μια νέα σημασία στο ατέρμονο νόημα της ζωής.
Η ζωή καθορίστηκε από τη Λογοτεχνία.
Δεκάδες αιώνες χρειάστηκαν για να μετατρέψει ο άνθρωπος τα πάντα σε Λογοτεχνία. Ζούσε καταγράφοντας τα πάντα γύρω του, όλες τις πληροφορίες, όλες τις εμπειρίες, όλες τις ανακαλύψεις, όλα τα όνειρα, όλα τα συναισθήματα, όλα τα φαινόμενα, όλες τις ιδέες, όλες τις υποθέσεις… Και τα καταχωρούσε στην αιώνια βιβλιοθήκη.
Κάποτε η ζωή ξεπερνούσε τη Λογοτεχνία. Τώρα πια η βιβλιοθήκη είναι τόσο τεράστια, που η Λογοτεχνία ξεπερνά τη ζωή.
Οτιδήποτε ζω, μέχρι και η τελευταία εμπειρία και σκέψη μου, έχει ήδη προβλεφθεί από πριν μέσα στη Λογοτεχνία. Οι επιρροές της Λογοτεχνίας πάνω στη ζωή είναι τόσο πολυσύνθετες και εξαπλωμένες σε κάθε στοιχείο με όλους τους πιθανούς τρόπους, κρύβονται τόσο καλά μέσα στην ίδια τη ζωή, που σχεδόν κανείς δεν υποπτεύεται πως η κάθε στιγμή της ζωής του έχει ήδη πρωταγωνιστήσει στις σελίδες κάποιου βιβλίου, κάποτε.
Η ίδια η Λογοτεχνία άρχισε κάποτε να παρατηρεί τον εαυτό της, και ανακάλυψε μια συγκλονιστική παραδοξολογία. Αφού η ζωή και η σκέψη καθοριζόταν πλέον από τη Λογοτεχνία, τότε η κύρια αποστολή της Λογοτεχνίας, που ήταν να εξερευνήσει τη ζωή και τη σκέψη, είχε μετασχηματιστεί σε κάτι τελείως νέο και παράξενο: η Λογοτεχνία εξερευνούσε πια τη Λογοτεχνία.
Έτσι, μπορούσες πια να αφιερώσεις όλη σου τη ζωή στην εξερεύνηση της λογοτεχνίας, που εξερευνεί τον εαυτό της, και να εξερευνήσεις τη ζωή σου...
Αυτό που κάνει τους συγγραφείς να ξεχωρίζουν από τους υπόλοιπους ανθρώπους, είναι κυρίως το γεγονός ότι οι συγγραφείς παρατηρούν πράγματα που οι υπόλοιποι άνθρωποι δεν τα παρατηρούν, δεν τα προσέχουν, δεν τους δίνουν σημασία. Κι επιπλέον, οι συγγραφείς τα θυμούνται, τα καταγράφουν, συγκεντρώνουν αυτές τις αξιομνημόνευτες λεπτομερείς παρατηρήσεις τους ως οπλοστάσιο, ως θησαυροφυλάκιο λεπτομερειών, που κάπου θα χρησιμοποιηθούν κάποτε.
Ο συγγραφέας έχει πάντα ένα σημειωματάριο γενικών καταγραφών, και πολλά άλλα σημειωματάρια και σημειώσεις που σχετίζονται με τα διάφορα σχέδια του, με συνεχείς σημειώσεις που αντίστοιχα τα αφορούν, χωρίς ακόμη τα έργα να έχουν αρχίσει να γράφονται, αλλά και κατά τη διάρκεια της συγγραφής τους. Στο γενικό σημειωματάριο, σημειώνει συνεχώς τα πάντα, οτιδήποτε ενδιαφέρον παρατηρεί γύρω του, ακούει, διαβάζει, βλέπει, μαθαίνει, εμπνέεται, ονειρεύεται, θυμάται, κλπ. Δεν αφήνει καμιά καλή και «ενδιαφέρουσα» σκέψη, ιδέα, έμπνευση, πληροφορία, σημειολογία, σύνδεση, αλληγορία, μεταφορά, απόσπασμα, παραδοξολογία, οξύμωρο, λέξη, μυστικό, παρατήρηση, επισήμανση, ανάμνηση, αφορισμό, απόφθεγμα, σύλληψη, να του ξεφύγει. Όταν οτιδήποτε από αυτά βγαίνει στον δρόμο του, το καταγράφει, για να το χρησιμοποιήσει, κάπου, κάπως, αργότερα. Είναι συλλέκτης ιδεών, σκέψεων, λέξεων, πληροφοριών, ενδιαφερόντων ζητημάτων και παρατηρήσεων. Διαθέτει μια ολόκληρη αόρατη βιβλιοθήκη από αυτά.
Ο συγγραφέας που δεν το κάνει συνειδητά και αφοσιωμένα και συνεχώς αυτό το πράγμα, που δεν παρατηρεί τις φευγαλέες λεπτομέρειες του κόσμου, δεν είναι συγγραφέας.
Αυτό, σταδιακά, του δίνει μια εποπτεία πάνω στην καθημερινή πραγματικότητα που οι άλλοι άνθρωποι ούτε που την έχουν ονειρευτεί ποτέ τους. Και, σιγά-σιγά, αρχίζει να ξεχωρίζει αμέσως το συγγραφικό ίχνος όταν εμφανίζεται οπουδήποτε για να του προσφερθεί από τη συγχρονικότητα. Μόλις παρατηρεί αυτό που πρέπει, ένα καμπανάκι χτυπάει στο κεφάλι του, κι εκείνος περισυλλέγει την παρατήρηση. Κι έπειτα την αντιμετωπίζει σαν πολύτιμη πληροφορία, σαν εύθραυστο μυστικό.
Μέσα από διεργασίες όπως αυτή και πολλές άλλες, ο συγγραφέας δεν περιμένει την έμπνευση, είναι ο Κυνηγός της Έμπνευσης, εκπαιδεύεται να την αναγνωρίζει παντού γύρω του, να την παραμονεύει και να την αρπάζει με λεπτεπίλεπτο τρόπο. Δεν είναι ποτέ απροετοίμαστος για αυτό.
Έτσι, παντού και πάντα, ο συγγραφέας καταστρατηγεί μια οικειότητα με το Παράξενο. Οι αληθινοί συγγραφείς είναι ερωτευμένοι με το Παράξενο. Είναι το παρασκήνιο του κόσμου μας.
Συμφωνώ με τον J. K. Chesterton, που γράφει:
«Το ότι υπάρχει ένας κόσμος πίσω από τον κόσμο, δεν το γνωρίζουν πολλοί άνθρωποι. Βέβαια, υπάρχει και ένας άλλος άνθρωπος πίσω από κάθε άνθρωπο, αλλά κι αυτό ακόμη συχνά ο ίδιος ο άνθρωπος δεν το γνωρίζει. Υπάρχει ένα παρασκήνιο στα πάντα, ένα σκοτεινό παρασκήνιο, πολλές φορές πέρα από κάθε φαντασία. Στο παρασκήνιο αυτό, πίσω από την αυλαία του κόσμου, δεν πηγαίνει κανείς, εκτός από τους συγγραφείς…»
Η αληθινά μεγάλη ευχαρίστηση που αντλώ από τον κόσμο, προέρχεται από τα βιβλία. Ίσως γιατί ο ίδιος ο κόσμος είναι ένα ανεξάντλητο βιβλίο. Ίσως γιατί ο κάθε άνθρωπος δεν είναι παρά ακόμη ένα βιβλίο. Παραμένει ακόμη άγνωστος ο συγγραφέας του κόσμου μας. Υπάρχουν νύχτες που το μόνο που θέλω είναι να τον γνωρίσω, και να μου επιτρέψει να περιπλανηθώ στην απέραντη βιβλιοθήκη του. Έχω πολλές όμορφες ερωτήσεις να του κάνω, δίπλα από το τζάκι, πίνοντας λίγο κονιάκ…
Όταν ονειρευόμαστε, ο εγκέφαλός μας λειτουργεί κανονικότατα σαν να δέχεται αληθινά ερεθίσματα, και δίνει στους επιστήμονες την εικόνα ενός εγκεφάλου που βλέπει, ακούει, οσμίζεται, γεύεται, πιάνει, κινείται, κλπ, και επεξεργάζεται πληροφορίες σαν να τις δέχεται από το εξωτερικό περιβάλλον, με τη διαφορά ότι το σώμα κοιμάται και τίποτε από όλα αυτά δεν παρατηρείται να συμβαίνει σε αυτήν την πραγματικότητα...
Έχουμε έναν δεύτερο μυστηριώδη εαυτό, ο οποίος ζει κανονικά σε έναν παράλληλο κόσμο, τον κόσμο των ονείρων: ένα ολόκληρο εναλλακτικό σύμπαν. Μια μυστηριώδης ονειρική γεωγραφία που το πανόραμά της ξανοίγεται μέσα μας. Την εξερευνούμε ασυνείδητα μέσα από αινιγματικές εμπειρίες και βιώματα που καταγράφονται από τον εγκέφαλό μας ως αληθινά, για τον οποίο έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι ενώ ονειρευόμαστε συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά σαν να βιώνει πραγματικές καταστάσεις.
Ζούμε μέσα στα όνειρα…μια δεύτερη ζωή.
Το μάτι. Αυτό το οπτικό πεδίο συναλλαγής του εσωτερικού κόσμου με τον εξωτερικό κόσμο, το μάτι, είναι το μόνο όργανό μας που ζει από το φως ενώ το υπόλοιπο σώμα μας είναι βουτηγμένο στη λάσπη, στην ύλη. Το μάτι έχει τη μορφή του σύμπαντος. Τρεις ομόκεντροι κύκλοι το περιγράφουν, η σφαίρα, η ίριδα και η κόρη: Ο εξωτερικός κύκλος του υπεργαλαξιακού κόσμου, ο εσωτερικός κύκλος του γαλαξιακού κόσμου, ο εσώτατος κύκλος του υποσελήνιου κόσμου. Κοιτώντας κανείς (με το μάτι του) το ανθρώπινο μάτι, είναι σαν να παρατηρεί το σχέδιο του Σύμπαντος. Το μαγικό σημείο όπου ενώνεται ο άνθρωπος με τον Θεό. Τα άστρα του ουρανού εκπροσωπούνται από το άστρο του ματιού. Η ίδια η κόρη του ματιού είναι μια άβυσσος, εκεί απ’ όπου μπορεί κανείς να ατενίσει με ίλιγγο τα βάθη της ανθρώπινης ψυχής, αστρική στη φύση της και αόρατη. Κατοπτρισμένη πάνω στην κόρη είναι εκείνη η ανταύγεια ενός φωτεινού γαλαξία, το ίχνος του θεϊκού φωτός, το σπερματικό φως του κόσμου, του εσωτερικού κόσμου...
Όταν υπάρχει κάτι που δεν το ξέρεις
Πώς ξέρεις ότι δεν υπάρχει;
Ξέρουμε ότι πολλά από τα όνειρά μας δεν θα γίνουν αληθινά. Ίσως να μη γίνουν ποτέ αληθινά. Κι όμως, συνεχίζουμε να ονειρευόμαστε.
Αυτό λέει πολλά, και δεν είναι τόσο παράδοξο όσο ακούγεται.
Έχουμε μάθει ότι τα όνειρά μας είναι σημαντικά όχι γιατί γίνονται αληθινά, αλλά γιατί μας οδηγούν σε μέρη που ποτέ δεν θα πηγαίναμε αλλιώς, και μας διδάσκουν πράγματα που ποτέ δεν ξέραμε ότι μπορούσαμε να μάθουμε…
Ο κόσμος που παρακολουθούμε, εκείνος ο κόσμος της καθημερινής μας πραγματικότητας, δεν είναι ο αληθινός κόσμος, είναι μία περιγραφή του.
Τα βιβλία είναι συχνά πολύ καλός τρόπος για να βλέπεις τον κόσμο με άλλα μάτια.
Και τα βιβλία είναι παράθυρα.
Είναι σαν κιάλια που βλέπουν αλλού. Η αριστερή σελίδα για το αριστερό σου μάτι και η δεξιά σελίδα για το δεξί σου μάτι. Βάζεις μπροστά στο πρόσωπό σου ένα βιβλίο και αντικρίζεις το πανόραμα της ανάγνωσης. Το πεδίο της γνώσης από αλλού. Είναι μία τηλε-όραση. Βλέπεις μακριά, σε άλλους τόπους, σε άλλες ζωές, σε άλλα μυαλά, σε άλλους χρόνους.
Και, όταν γράφεις ένα βιβλίο, είσαι κάτι σαν οπτικός. Ρυθμίζεις έντεχνα την όραση του φίλου σου, του αναγνώστη σου, έτσι ώστε να μπορέσει να δει αλλού, να αλλάξει για λίγο την οπτική του κόσμου του και να παρακολουθήσει έναν απόκρυφο μικρόκοσμο, χαρτογραφημένο μέσα στις σελίδες…
Η πεζοπορία, η οδοιπορία, η περιπλάνηση, το ταξίδι, η περιπέτεια, η περιπολία, η πρωτοπορία, η ανίχνευση, η εξερεύνηση...
Οι περισσότεροι άνθρωποι, δυστυχώς ή ευτυχώς, δεν καταλαβαίνουν πόσο σημαντικά είναι όλα αυτά: Σχετίζονται με την πλοήγηση στον υλικό κόσμο.
Η τέχνη της πλοήγησης στον υλικό κόσμο είναι τόσο σημαντική όσο και η τέχνη της αναπνοής. Παραδόξως, για τους περισσότερους ανθρώπους, και οι δύο αυτές τέχνες είναι αυτοματικές συνήθειες και τίποτε παραπάνω.
Αλλά υπάρχει και η τέχνη της πλοήγησης στον πνευματικό κόσμο...
Εξασκούμε την πλοήγηση στον υλικό κόσμο χρησιμοποιώντας -διανύοντας- τις διαδρομές, και –από την άλλη– εξασκούμε την πλοήγηση στον πνευματικό κόσμο με τη φαντασία μας.
Όμως, αν συνδυάσουμε αυτά τα δύο, τις διαδρομές και τη φαντασία, έχουμε ένα νέο είδος πλοήγησης. Και πρόκειται για πλοήγηση σε ένα νέο πεδίο, ούτε πραγματικό ούτε φανταστικό, σε εκείνο το συνδετικό πεδίο μεταξύ πνεύματος και ύλης, που είναι ένα κρυφό ενδιάμεσο πεδίο, μυστικό και απαγορευμένο, για το οποίο δεν συζητά κανείς...
Αυτή είναι η λεγόμενη «αόρατη πλευρά του κόσμου», και αυτήν εννοούσε ο παππούλης μου ο Τσαρλς Φορτ όταν έλεγε ότι ανακάλυψε μία «πυξίδα για τη ναυσιπλοΐα της αόρατης πλευράς του κόσμου...»
Λοιπόν, αυτή η νέα πλοήγηση σ’ αυτό το μυστικό ενδιάμεσο πεδίο, βασίζεται –στο πρώτο στάδιο εξάσκησής της– σε μία σχετικά απλή τεχνική: να κάνεις μία πλοήγηση στο υλικό πεδίο με πνευματικό τρόπο (ή, αν το προτιμάτε έτσι, στο πνευματικό πεδίο με υλικό τρόπο).
Μία περιπλάνηση στις διαδρομές του υλικού κόσμου με πνευματικό τρόπο. Πρόκειται για ένα λειτουργικό συνδυασμό της περιπλάνησης στους δρόμους και της περιπλάνησης στη φαντασία. Κι αυτό κάνει εκείνο το ενδιάμεσο πεδίο να αρχίσει να διακρίνεται αδιόρατα. (Και διακρίνεται γιατί «ανταποκρίνεται» στην περιπλάνησή σου).
Μία αφηρημένη περιπλάνηση μέσα στον τρισδιάστατο χάρτη της πόλης, αφήνοντας τον εαυτό μας να παρασυρθεί από τη φαντασία, αλλά ταυτόχρονα και να παρασυρθεί από τους δρόμους. Δηλαδή, να παρασυρθεί στις διαδρομές της φαντασίας, και ταυτόχρονα να παρασυρθεί από τις διαδρομές της πόλης. Να παρασυρθεί από τη ροή των συλλογισμών, και ταυτόχρονα να παρασυρθεί στη ροή των δρόμων. Από τα «μονοπάτια της σκέψης» και από τα μονοπάτια του κόσμου. Να «αποπροσανατολιστεί» κάποιος από τον εαυτό του, και ταυτόχρονα να αποπροσανατολιστεί μέσα στην πόλη. Να «περι-πλανηθεί»…
Μ’ αυτόν τον τρόπο, ο εσωτερικός κόσμος μεταμορφώνεται σε εξωτερικό και μπορείς να περιπλανηθείς κανονικά μέσα του: να τον περπατήσεις.
Αν προτιμάτε, ο εξωτερικός κόσμος μεταμορφώνεται σε εσωτερικό και μπορείς να περιπλανηθείς σ’ αυτόν με τη σκέψη σου.
Το ίδιο είναι, απλά εξαρτάται από την οπτική γωνία από την οποία το βλέπεις…
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιπλάνησης, που σε πρώτη φάση γίνεται χωρίς νόημα, ο περιπλανώμενος είναι βυθισμένος σε μια επιλεγμένη φαντασίωση, (αλλά και στους αυθόρμητους συλλογισμούς του, ακολουθώντας με τον νου του ελεύθερα τη ροή τους, παρατηρώντας πως αυτή αρχίζει να σχετίζεται με τα ερεθίσματα που λαμβάνει από ολόγυρά του), και καθώς ακολουθεί τελείως αυθόρμητες διαδρομές, σταδιακά αρχίζει να συμβαίνει το εξής:
Η περιπλάνησή του αρχίζει να αποκτά νόημα, είναι σαν να βαδίζει πάνω σε υπονοούμενα, σαν να γράφει ή να διαβάζει ένα κείμενο, τα πάντα γύρω του αποκτούν ένα ιδιόμορφο νόημα, ή ένα πλέγμα από κρυφά νοήματα, που του αποκαλύπτονται, που συνδέονται όλο και περισσότερο με τους συλλογισμούς του. Φτάνει σε ένα σημείο που αυτό το φαινόμενο γίνεται τόσο έντονο, που ο περιπλανώμενος θεωρεί ότι μπορεί να κοντρολάρει το ίδιο το τοπίο, και όχι μόνο τις σκέψεις του. Η Πλοήγηση έχει ξεκινήσει…
Για τον Πλοηγό που θα το κάνει αυτό, οι συνηθισμένοι υλικοί δρόμοι του κόσμου χάνουν κάθε συμβατική σημασία. Οι διαδρομές αποκτούν ένα τελείως διαφορετικό νόημα γι’ αυτόν, η πόλη η ίδια μεταλλάσσεται μυστικά, οι δρόμοι της οδηγούν «αλλού»…
Ο κόσμος που ζούμε, είναι ένα πάρα πολύ παράξενο μέρος! Αλλά, εγκλωβισμένοι μέσα στις υποθέσεις της καθημερινότητάς μας, έχουμε την τάση να το ξεχνάμε αυτό ή να το αγνοούμε. Εμείς οι ίδιοι που βαδίζουμε σ’ αυτό το παράξενο μέρος, είμαστε πάρα πολύ παράξενα όντα…
Είναι τόσα πολλά τα πράγματα που δεν ξέρουμε για τους μηχανισμούς του κόσμου και του εαυτού μας, που φοβόμαστε να παραδεχτούμε αυτή την μεγάλη αλήθεια. Θέλουμε τον κόσμο και τον εαυτό μας να είναι μικροί, συγκεκριμένοι και περιορισμένοι, για να μπορούμε να τους ελέγχουμε και να νιώθουμε ασφαλείς. Αλλά τον κόσμο και τον εαυτό μας, τους διατρέχουν δυνάμεις ανεξιχνίαστες. Βιαστήκαμε να τους δώσουμε ονόματα, περιγραφές, επιστήμες, για να μπορούμε να έχουμε έναν υποτυπώδη έλεγχο πάνω στην αχαλίνωτη πραγματικότητα. Κι όμως, τα πράγματα δεν τελειώνουν στα όρια που έχουν θέσει αυτές οι εξηγήσεις. Τα πράγματα είναι ατέλειωτα .
Αυτή τη βροχερή νύχτα, μέσα στη μοναξιά μου, καθώς γράφω, έχω δίπλα μου ένα βιβλίο κιτρινισμένο από το χρόνο, το Pensees του Blaise Pascal. Ανοίγω μια σελίδα στην τύχη και διαβάζω:
«Όταν ατενίζω μπροστά μου τον ορίζοντα με το περιορισμένο βλέμμα μου… τί αχανές διάστημα είναι αυτό μέσα στο οποίο εγώ δεν υπάρχω! Κι αν κοιτάξω πίσω μου… τί φρικτή δίνη ατέλειωτων χρόνων που εγώ δεν υπήρξα! Όταν βυθίζομαι στον κόσμο της γνώσης… τί απύθμενες θάλασσες γνώσεων που εγώ δε γνωρίζω και ίσως ούτε θα γνωρίσω ποτέ! Πόσα πράγματα συμβαίνουν συνεχώς, χωρίς εμένα! Και… πόσο λίγο χώρο καταλαμβάνω εγώ σ’ αυτή την ατέρμονη άβυσσο του Χρόνου…»
Είδα το σπίτι που μένει ο Θεός.
ΜΥΣΤΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ
25 comments:
Απλά συγχαρητήρια , αυτό δεν ήταν συν γραφή αλλά ζω γραφική.
και κάτι για σένα , που μου ήρθε μόλις διάβασα το κείμενο (πίνακα)
http://www.youtube.com/watch?v=_b9rwSvzcbA
συγνώμη , ξέχασα να βάλω το σύνδεσμο
Γεια σου συν-ταξιδιωτη.Το θεμα του ματριξ ειναι κατι το οποιο και εμενα απασχολει εντονα.Με βοηθησες παρα πολυ με το γραπτο σου και εχω μερικες αποριες επ αυτου.1)Οτι βλεπω και αντιλαμβανομαι ειναι μεσα στο νου μου?Που ειναι αυτος ο νους,μεσα στο κεφαλι μου ως υλικο η κατι αλλο?2)Εμεις-Εγω υπαρχουμε υλικα η η πραγματικοτητα ει ναι κατι αυλο και εμεις νομιζουμε χειροπιαστο?3)Τα αστερια,οι πλανητες,η γη,εμεις υπαρχουμε η ειναι κατι αλλο που οι ασθησεις μας δεν αντιλαμβανονται?4)Ολα ειναι ενεργεια η αυτο που σκεφτομαι ειναι κατι αλλο ποεχει μπει στο νου μου(βολαδορες-ερπετοειδη)και βλεπω κατι που αυτο -τα θελουν?Τι θα γινει το 2012 θα δουμε την αληθεια πισω απο το πεπλο η θα πεσουμε σε αλλη παγιδα δικη τους-διασταση τους?Εγω τα ρωτω ολα αυτα η Αυτοι.Δεν ξερω.Ελπιζω καποτε να μαθουμε...Να εισαι καλα.
καλημερα παντελη. τελικα το 2012 θα ανοιξουν καποιες πυλες, θα μεταβληθει η ενεργειακη υποσταση μας; θα ειναι κατι θετικο η αρνητικο οτι γινει οπως αναρωτιεται και ο φιλος giorgos?
Kε Γιαννουλακη,
Δεν ξεχναμε οτι ειμαστε και εμεις ανθρωποι ,απλα ναι ,διαχωριζουμε την θεση μας.Θελουμε και το πιστευουμε οτι ειμαστε διαφορετικοι απο το πληθος.Ετσι μας το εχουν περασει καθ ολη την πορεια της ζωης μας. Αυτοεκτιμηση και παντα οτι ειμαστε μοναδικοι.Διαφορετικοι απο ολους.Οχι ενα με το πληθος.Ισως ο κοσμος των ονειρων μας να μας οδηγει στο πληθος,εκει που η κοινη γνωμη ,η κοινη λογικη ειναι υπαρκτη.Εκει να μπορουμε να βρισκουμε τηνν απαντηση στο ποιοι ειμαστε εμεις και που ειμαστε.Μας αρεσει που οι παρουσιαστες στην τηλεοραση απευθυνονται σε μας.Σημαντικο να κοιταζουν στα ματια μονο εμας.Να μεταφερουν τις ειδησεις και οτι αλλο ειναιαποκλειστικα για το ατομο μας.Μας προσεξε και μας δινει καποια σημασια και αξια εστω μεσα απο το γυαλι.Με ξεχωριζει απο το πληθος αφου κοιταζει μονο εμενα.Ισως η αποψη μου να εχει καποια αληθεια .Μια απο λες τις αληθειες που θα κατασκευασουν μια απολες τις πραγματικοτητες.
Αλήθεια=ότι δεν το παίρνει η λήθη, το άληθο
Δηλαδή ότι είναι αληθινό δεν χάνεται, δεν ξεχνιέται
Πλάτωνας, περί ονομάτων ή Κρατύλος
Η κάθε άποψη είναι η αλήθεια, η κάθε πράξη όμως? Συμφωνώ ότι ο κάθε άνθρωπος ζεί στο δικό του κόσμο όμως μόνο πνευματικά-νοητικά. Πιστεύω ότι υπάρχει και ο κόσμος απο τη στιγμή που μπορώ να πάρω ένα μαχαίρι και να σκοτώσω τον διπλανό μου αυτό δεν είναι απόδειξη ότι ζούμε σε ένα ίδιο κόσμο? Είχα διαβάσει ένα άρθρο σου για την ελευθερία που έλεγες ότι δεν την έχουμε λόγω νόμων, ορίων, κοινωνίας, κράτους, ανθρώπινης ανοησίας κ.τ.λ. εκεί έχω την αίσθηση ότι αποδεχόσουν τον αντικειμενικό κόσμο, αλλιώς θα μπορόυσε ο καθένας να ισχυριστεί ότι στον κόσμο του είναι ελεύθερος..
Εκτός βέβαια αν στο άρθρο matrix μιλάς αποκλειστικά για τον πνευματικό κόσμο.
Έχεις πολύ ενδιαφέρον blog.
Χαίρετε όλοι σας Συνταξιδιώτες μου
@ Smell :
Κι όμως, έχω καταλήξει ότι η καλύτερη συν-γραφή είναι η καλύτερη πλην-γραφή. Το προσπαθώ.
Πολύ ωραίο το κομμάτι αυτό (Αν Θα Μπορούσα τον Κόσμο να Άλλαζα), είναι από τα πολύ λίγα τελευταία ελληνικά που μού αρέσουν (και το μήνυμα).
Σου αφιερώνω κι εγώ (και σ' όλους τους φίλους) το Hold On του Tom Waits, σε αυτό το εξαιρετικό video:
http://www.youtube.com/watch?v=WPnOEiehONQ
Κι αυτό είναι το μήνυμα που εγώ σας στέλνω: Hold On...
Επίσης, να και ακόμη μια αφιέρωση από αλλού, για να πάρετε μια γεύση από κάτι μακρινό:
Junior Brown - Freeborn Man
http://www.youtube.com/watch?v=yojUpMPt2vk
«Ι'm Not A Number, I'm A FreeBorn Man!...
(αλλά και: I'm the Highway Patrol επίσης τού Junior Brown, τον οποίο αγαπάμε εγώ και ο David Lynch.
http://www.youtube.com/watch?v=x_wLVCLPx0M )
@ Losties :
Τελείωσε και η κωδική τηλεοπτική σειρά "Lost", που ήταν αριστουργηματική από κάθε άποψη, με ένα αινιγματικό και εξίσου αριστουργηματικό ανοιχτό φινάλε, πολύ πιο μεταφυσικό απ' ό,τι ελπίζαμε --και, έπειτα από αρκετό προβληματισμό, τελικά μού άρεσε πολύ.
Και, αφού παραπάνω βλέπαμε μουσικά videos μακρινών καλλιτεχνών που μου αρέσουν:
Να κι ένα μήνυμα από μένα προς τους Losties ήρωες του φινάλε στον παράδεισο και προς όλους τους ενημερωμένους Lost fans:
Where The Soul of Man Never Dies
http://www.youtube.com/watch?v=rSc1205qlX8
Π. Γ.
@ giorgos :
Γειά σου Συνταξιδιώτη μας Γιώργο.
Ναι, όλους μάς απασχολεί το Matrix. Όχι μόνον εσύ, αλλά κι εγώ έχω μερικές απορίες επί του γραπτού μου... Πάντα ελπίζω ότι ισχύει: δεν έχει σημασία να ξέρουμε όλες τις απαντήσεις, αλλά να κατανοήσουμε τις ερωτήσεις.
Μου ρωτας τη γνώμη μου λέγοντας:
«1)Οτι βλεπω και αντιλαμβανομαι ειναι μεσα στο νου μου?Που ειναι αυτος ο νους,μεσα στο κεφαλι μου ως υλικο η κατι αλλο? ...»
Ναι, δυστυχώς φίλε, ό,τι βλέπεις και αντιλαμβάνεσαι (τα πάντα κι ακόμη περισσότερα από τα πάντα) είναι μόνο μέσα στον νου σου. Ο κόσμος είναι ο νους σου, (ο νους σου είναι ο κόσμος). (όχι ο κόσμος που λένε οι άλλοι: αλλά ο κόσμος που λες εσύ). (Άλλοι δεν υπάρχουν: όλοι είστε εσύ). (Εγώ). (Οι άλλοι είναι μία φήμη: «The Others»: ή ένα μυστήριο --όπως προτιμάτε).
Ο νους δεν είναι απλά μέσα στο κεφάλι σου, διότι ξεπερνά το κεφάλι σου σε περιεχόμενα. Κατά τη γνώμη μου το κεφάλι σου συνδέεται με όλα (με κάποια ή με πολλά από) τα άλλα κεφάλια, και με ένα μεγάλο κεφάλι κάπου αλλού, έναν υπερ-Νου.
(Είναι εύκολο να το διαπιστώσει κάποιος αυτό, ο καθένας μπορεί σχετικά εύκολα με λίγα πειρά-ματα και λίγη πείρα, αλλά πρέπει να ασχοληθούμε λίγο, συνήθως οι περισσότεροι δεν το κάνουν, επειδή είναι απλά ηλίθιοι, ή αλαζόνες που νομίζουν ότι τα ξέρουν όλα και τα έχουν καταλάβει όλα, ή, έστω, απλά τεμπέληδες).
Με ρωτάς επίσης για τη γνώμη μου:
«2)Εμεις-Εγω υπαρχουμε υλικα η η πραγματικοτητα ειναι κατι αυλο και εμεις νομιζουμε χειροπιαστο?...»
Η απάντηση, κατά τη γνώμη μου, είναι απλή όσο και σύνθετη: Και τα δύο. Είμαστε και ύλη και πνεύμα. Προσοχή: Ό,τι ξέρουμε, όμως, είναι πνεύμα.
(Σηκώνει μεγάλη συζήτηση αυτό, δυστυχώς, και οι άνθρωποι βαριούνται τις μεγάλες συζητήσεις Να την κάνουμε, κάποτε).
Και επιμένεις:
«3)Τα αστερια,οι πλανητες,η γη,εμεις, υπαρχουμε, η ειναι κατι αλλο που οι ασθησεις μας δεν αντιλαμβανονται?...»
Λοιπόν, (χαχα!), (δεν μπορώ να μην υποκύψω στον πειρασμό) : Όχι, σόρρυ, είναι κάτι άλλο που οι αισθήσεις μας δεν αντιλαμβάνονται...
Είναι βέβαιο αυτό...
«...4)Ολα ειναι ενεργεια η αυτο που σκεφτομαι ειναι κατι αλλο που εχει μπει στο νου μου(βολαδορες-ερπετοειδη)και βλεπω κατι που αυτο - αυτοί, θελουν? Τι θα γινει το 2012 θα δουμε την αληθεια πισω απο το πεπλο η θα πεσουμε σε αλλη παγιδα δικη τους-διασταση τους? Εγω τα ρωτω ολα αυτα η Αυτοι? Δεν ξερω.Ελπιζω καποτε να μαθουμε...»
Λοιπόν, τι είναι ενέργεια;
Τι είναι «αυτό που σκέφτεσαι»; Πώς το κάνεις;
Πώς μπορεί «να μπει κάτι μέσα στον νου σου»; (θεωρητικά ή κυριολεκτικά)
Τι είπαμε ότι είναι οι Voladores?
Πώς γίνεται εφικτό να βλέπεις κάτι που κάποιος άλλος θέλει;
Τι είναι το 2012;
Τι είναι η Αλήθεια;
Τι σημαίνει «πίσω από το πέπλο»; Ποιο πέπλο; Από πού προέρχεται αυτή η έκφραση;
Τι είναι διάσταση;
Εσύ είσαι εσύ ή είσαι αυτοί; Ποιοί;
Λοιπόν, φίλε, για αυτά που με ρωτάς, αυτές παραπάνω, είναι σημαντικότατες ερωτήσεις. Θα πρέπει να τις απαντήσεις, για να ξέρεις τουλάχιστον για ποια πράγματα ακριβώς με ρωτάς!
Το παράξενο είναι ότι, αν απαντήσεις σε αυτές τις ερωτήσεις που σου δίνω, θα έχεις αυτόματα και τις απαντήσεις στις ερωτήσεις σου, αν μετά τις ξαναδιαβάσεις.
Τι ωραία που το λες: Κι εγώ ελπίζω κάποτε να μάθουμε...
Π. Γ.
@ Obsidian Conspiracy :
Καλημέρα Συνταξιδιώτη. Ρωτάς: «Τελικα το 2012 θα ανοιξουν καποιες πυλες, θα μεταβληθει η ενεργειακη υποσταση μας; θα ειναι κατι θετικο η αρνητικο, ο,τι γινει, οπως αναρωτιεται και ο φιλος giorgos?...»
Γνωρίζω τη New Age φιλολογία περί αυτών που ρωτάς, αλλά ειλικρινά δεν καταλαβαίνω και πολύ καλά τι εννοεί. Όπως και αν το δει κανείς, η «ενεργειακή υπόστασή» μας μεταβάλλεται συνεχώς. «Πύλες», εφόσον υπάρχουν, ανοιγοκλείνουν συνεχώς. Επίσης, συνεχώς συμβαίνουν αρνητικά και θετικά πράγματα και για τον κόσμο όπως τον καταλαβαίνουμε και για τον εαυτό μας.
Τα ίδια θα γίνουν και το 2012, όπως και τώρα γίνονται.
Καταλαβαίνω ότι ίσως ρωτάς, αν θα γίνουν σε μεγαλύτερη κλίμακα, ένταση κλπ, το 2012. Και αν αυτό θα είναι καλό ή κακό για εμάς.
Νομίζω, τελικά, ότι κάτι θα γίνει το 2012, αφού όλη η ανθρωπότητα πλέον θέλει να γίνει κάτι τόσο πολύ.
Ένα είναι σίγουρο, κατά τη γνώμη μου: Αυτό που θα γίνει: Αν θα είναι πολύ θετικό, θα μάς επιτεθεί η αρνητική πλευρά εξαιτίας του. Αν θα είναι πολύ αρνητικό, θα μάς «επιτεθεί» η θετική πλευρά εξαιτίας του.
Υπάρχει πόλεμος...
Άρα, είναι μάλλον καλύτερα για εμάς, να είναι κάτι πολύ αρνητικό αυτό που θα γίνει...
(Η θετική πλευρά δεν φαίνεται να νοιάζεται τόσο πολύ για εμάς --δεν είμαστε και τόσο καλοί-- όσο «νοιάζεται» η αρνητική για εμάς. Άρα, να κάτι που θα την κάνει να νοιαστεί περισσότερο...αλλά κι εμάς θα μας κάνει να νοιαστούμε, επίσης)
Χαίρε
Π. Γ.
@ Agartha Existe :
Δεν συμφωνώ ότι οι λέξεις και οι έννοιες είναι «φάρσες». Η λέξη και η έννοια «αντικειμενικό», όπως και όλες οι λέξεις-έννοιες, είναι ένα εργαλείο: το οποίο, κατά τη γνώμη μου, χρησιμοποιείται από κακούς ανθρώπους που επιζητούν εξουσία και δύναμη επί των άλλων ανθρώπων και επί του κόσμου όπως τον ξέρουμε.
Η λέξη «υποκειμενικό» τούς χαλάει την πιάτσα.
Διότι πρέπει να εξηγήσει κανείς τι είναι αυτό το τόσο φημισμένο «αντικειμενικό», και ότι δεν είναι το δικό του «υποκειμενικό» που θέλει να το επιβάλλει στους άλλους με αυτό το φτηνό (αλλά τόσο δραστικό) κόλπο.
«Ό,τι σου λέω τρεις φορές είναι αλήθεια...» λέει το μαγικό μότο που κυβερνά αυτή τη στιγμή την ανθρωπότητα, κατά τη γνώμη μου.
Κατά τα άλλα, συμφωνώ, μέσες-άκρες, (αν και τα λες λίγο περίπλοκα --όχι πως δεν είναι δηλαδή...)
Χαίρε
ex uno disce omnes
@ Prasino Liker :
Χαίρομαι που είσαι κι εσύ άνθρωπος και που διαχωρίζεις τη θέση σου μαζί μου. Δεν ξέρω, όμως, αν οι υπόλοιποι είναι άνθρωποι, ή, (για να είμαστε ευγενείς) αν τελικά εμείς είμαστε άνθρωποι.
Θα το ανακαλύψουμε, ελπίζω, το συντομότερο.
(Hallo Tango Papa, διαχωρίσαμε τη θέση μας και αναμένουμε ενημέρωση για περαιτέρω ενέργειες, over...)
Γειά σου Συνταξιδιώτισσα
@ Skouset :
Ναι, αλήθεια είναι η κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε όταν δεν υπάρχει η λήθη.
Αυτό, φυσικά, δεν σημαίνει ότι αλήθεια είναι να μην ξεχνάμε.
Αλλά μάλλον Αλήθεια είναι η φάση κατά την οποία ξαφνικά θυμόμαστε (ΑΝΑΜΝΗΣΙΣ) τι συμβαίνει, ποιοι είμαστε, από πού ερχόμαστε, πού πάμε, κλπ. Μετά, οδηγούμαστε βαθύτερα προς την Αλήθεια.
Μυστικιστικά, όλα αυτά, βέβαια...
(Δεν έχουν άλλη σημασία έξω από τον μυστικισμό από τον οποίο προέρχονται, ο οποίος ίσως στη ρίζα του είναι νεοπλατωνικός. Μεγάλο θέμα για μεγάλη συζήτηση, επίσης).
Χαίρε
@ Ανώνυμος 1 :
Ίσως μπερδεύεις λίγο, (όπως προέβλεψα στο σχετικό μου κείμενο, προς το τέλος), την «πραγματικότητα» (δηλαδή την «πρακτικότητα», που προκύπτει από τις πράξεις --δηλαδή το προϊόν της πράξης: το πράγμα, σε αντίθεση με το προϊόν της πνοής: το πνεύμα, και το προϊόν της φαντασίας: το φάντασμα, κλπ)με την Αλήθεια. Η «πραγματικότητα», είναι η λεγόμενη «κατάσταση των πραγμάτων», δηλαδή το δυναμικό πεδίο που έχουν δημιουργήσει οι πράξεις και τα προϊόντα τους: τα πράγματα.
Η Αλήθεια είναι μια τελείως άλλη (και πολύ μεγάλη) ιστορία...
Τέλος πάντων, την πραγματικότητα επίσης εμείς την αντιλαμβανόμαστε, και δεν υπάρχει έξω από τον νου μας όπως την αντιλαμβανόμαστε (όπως και αν την αντιλαμβανόμαστε). Είναι απλό.
Εκτός και αν είσαι από αυτούς που έχουν την ιερατική αποκάλυψη του «αντικειμενικού» (έστω δηλαδή μπορείς και βγαίνεις έξω από το σώμα σου ή τον νου σου). Αλλά κι αυτό σηκώνει μεγάλη συζήτηση για να είναι «έγκυρο» (και τι σημαίνει αυτό; Το κύρος τι σχέση έχει με όλα αυτά, και τι σημαίνει; )
Το ότι μπορείς να πάρεις ένα μαχαίρι και να σκοτώσεις τον διπλανό σου, κατά τη γνώμη μου, πρώτα απ' όλα σημαίνει ότι για κάποιον σοβαρό λόγο διάλεξες άσχημο παράδειγμα. Κατά δεύτερο λόγο, σημαίνει ότι στέρησες από κάποιον το δικαίωμα να αντιλαμβάνεται όπως αυτός μπορεί και θέλει την πραγματικότητα και όλα τα άλλα. Η δυνατότητά σου αυτή δεν έχει μεγάλη σχέση με την αντίληψη του κόσμου, και δεν ξέρω αν με καταλαβαίνεις.
Το ότι θα συμφωνήσουμε ότι αυτός «πέθανε», είναι γιατί συμφωνούμε ότι αυτή η λέξη ταιριάζει με την παράξενη κατάσταση στην οποία περιήλθε, είναι μια επικοινωνιακή σύμβαση. Το θέμα είναι τι γίνεται πίσω από τις επικοινωνιακές μας συμβάσεις, αν υπάρχει και κάτι από πίσω δηλαδή, και δεν είναι μόνες τους εκεί μπροστά...
Στο άρθρο μου για την Ελευθερία, που αναφέρεις, αποδέχομαι τον κόσμο (όχι τον «αντικειμενικό», που δεν ξέρω τι είναι αυτό), όπως μού τον έμαθαν, και δεν βλέπω πουθενά καμία ελευθερία, εκτός και αν θέλω να την δώ...
Μπορω να σου αποδείξω (κάποια φορά που θα έχουμε τον χωρόχρονο) ότι κανείς στον κόσμο του, παραδόξως, δεν είναι ελεύθερος (ή ελάχιστοι). Πόσο μάλλον στον «έξω κόσμο» (όπως ονομάζουμε το Matrix στο οποίο ζούμε μια δεύτερη ζωή εκεί «πέρα»).
Στο καινούργιο τεύχος του Strange (131), υπάρχει ένα άρθρο μου για τα Προβλήματα των Ανθρώπων και τις Λύσεις τους (!!!), όπως το βλέπω εγώ, κι εκεί έχω ένα κομμάτι με τον τίτλο "Το Αντιληπτικό Πρόβλημα" που νομίζω ότι, για μένα, απαντά αρκετά καλά στις εδώ απορίες σου: ρίξε του μια ματιά.
Ευχαριστώ, χαίρε άγνωστε φίλε.
....
Ευχαριστώ όλους για τα σχόλια
και αναμένω νεότερά σας με ενδιαφέρον.
Πάντα έχουμε πολλά να πούμε, συγχωρήστε με που ποτέ δεν έχουμε αρκετό χώρο ή αρκετό χρόνο.
ARS LONGA, VITA BREVIS
Ο Δρόμος είναι μεγάλος
Εύχομαι ειλικρινά καλή πορεία σε όλους.
Εννοώ σε όλους.
Π. Γ.
This Old Road :
http://www.youtube.com/watch?v=k7h2oHmMjzg
@ Agartha Existe :
Ναι, ωραία τα λες, συνταξιδιώτη, αν και σού είπα ότι είναι περίπλοκο έτσι όπως το θέτεις. Γιατί να είναι;
Δώσε, όμως, λίγο προσοχή σε κάτι, αν θέλεις :
Το να παίρνεις ένα επιχείρημα και να το αντιστρέφεις μέσα στον εαυτό του και έπειτα να το αντιστρέφεις ξανά μέσα στον εαυτό του, ταυτόχρονα παίζοντας λίγο με τις λέξεις, δεν είναι παρά ένα τρικ, δεν σημαίνει τίποτε.
Το ξαναλέω: δεν σημαίνει τίποτε ουσιαστικό. (Στην καλύτερη περίπτωση είναι ένα είδος δύστροπης μαιευτικής μεθόδου μέσω γρίφων).
Εντάξει, το ξέρω πως εγώ -περίπου- το έχω ανακαλύψει και ότι έχω παίξει συχνά με αυτό, αλλά εγώ το κάνω ως ευφυολόγημα, ή σαν ιδιόμορφο χιούμορ, ειλικρινά, δεν επιχειρηματολογώ σοβαρά με αυτό το τρικ, ας πούμε, είναι για ομορφιά, ούτε πιστεύω κάτι ιδιαίτερο σε σχέση με αυτό (π.χ. σε μια ιδεολογία αντιστραμμένη μέσα στις ιδεολογίες, ή σε μια ιδέα αντίστροφη μέσα στις ιδέες που αλληλοαναιρούνται προς χάριν «ελευθεριότητας» ή κάτι παρόμοιο).
Έχω, λοιπόν, παρατηρήσει, ότι (πάντα κατά τη γνώμη μου)έχεις κολλήσει λίγο με τη λεγόμενη «Παραδοξολογία», στην οποία είναι φανερό ότι βρίσκεις κάτι ιδεολογικό το οποίο όμως δεν υπάρχει εκεί. Δηλαδή σε στρεψόδικα επιχειρήματα που παραδοξολογούν καθώς αντιστρέφονται μέσα στον εαυτό τους. Π.χ. μια ιδέα που αυτοαναιρείται και εξισώνεται με την αντίθετή της, ένας πόλεμος μέσα στον πόλεμο μέσα στον πόλεμο για τον πόλεμο, μια παράταξη που «μοιάζει» να είναι αυτό που είναι ενώ στην ουσία είναι η αντίθετη παράταξη που και όμως κι αυτή δεν υπάρχει (εξαιτίας του επινοημένου γενικευμένου χάους ίσως; ) και που αυτό ξαφνικά δημιουργεί «άποψη»: ότι τίποτε δεν είναι αυτό που είναι, ενώ είναι το αντίθετό του, που όμως δεν είναι το αντίθετό του, αλλά το υποδύεται για «να μάς τη φέρει». Και ότι, και καλά, εμείς πρέπει να λειτουργούμε απαλλαγμένοι από αυτό με ένα σουρεαλιστικό Ζεν τρόπο, αόριστο και χαοτικό.
Ανακαλύπτουμε συνεχώς, δηλαδή, «παγίδες» μέσα στα νοήματα, που έχουν το αντίθετο νόημα, και υποτίθεται ότι αυτό γίνεται κάλεσμα να ξεφύγουμε από αυτήν την «παγίδα» με το...να μην έχει νόημα το νόημα;
Καταλαβαίνεις ίσως, ότι, κυριολεκτικά, εδώ μιλάμε λίγο σοφιστικώς περίπλοκα για την...ανοησία...
Αυτό δεν είναι ο μεγάλος μυστικός πόλεμος του κόσμου μας, (διότι μοιάζει να αναζητάς τις ιδιομορφίες του). Είναι απλά μια «σοφιστεία», ένα τρικ. Δανείζεται κάποια αίγλη, ίσως, από το γεγονός του ότι ξέρουμε ότι μερικές φορές παίζεται ένα παιχνίδι μεταμφιέσεων, ως commando attacks.
Η συμβουλή μου είναι να μην μπαίνεις στον κόπο να παίζεις αυτό το παιχνίδι με την Ιστορία των Ιδεών και με τα νοήματά της, που τα μετατρέπεις σε καλειδοσκόπιο μέσα στον εαυτό τους στρεψόδικα, τελικά «παραδοξολογώντας» (κυριολεκτικά το εννοώ) διότι δεν οδηγεί πουθενά, αλλά να αναζητήσεις τις λεπτομέρειες της Ιστορίας των Ιδεών, για να διακρίνεις στ' αλήθεια τον παγκόσμιο πόλεμο των ιδεών που φαίνεται να σε ενδιαφέρει τόσο πολύ...
Οι ιδέες είναι αυτό που είναι, δηλαδή αυτό που μεταδίδουν, αυτό που σημαίνουν. Μπορεί να είναι αυτό αρκετά «ανοιχτό», αλλά στις φάσεις αυτού του πολέμου δεν είναι τόσο «ανοιχτό» ώστε να καταλήγει τόσο αυτόματα στο αντίθετό τους.
Η σαφής διάκριση είναι το κλειδί του παιχνιδιού, και όσο μακρύτερα πηγαίνουμε από τη σαφήνεια της διάκρισης, τόσο μακρύτερα πηγαίνουμε από τον σοβαρότατο σκοπό του «παιχνιδιού» (που δεν είναι παιχνίδι στ' αλήθεια, απλά έτσι το λέμε, για να καταδείξουμε τους «παίκτες»), ο οποίος σκοπός έχει ιδιαίτερο νόημα για την κατάσταση των πραγμάτων και για τις ψυχές και τους νόες των ανθρώπων, καθώς και για την (μυστική ή όχι) ιστορία της Γνώσης.
Προσπάθησε να βγάλεις μια άκρη με τα παραπάνω, αν θέλεις, ως προς το τι ακριβώς εννοούν, ως αντάλλαγμα που κι εμείς προσπαθούμε να βγάλουμε μια άκρη από αυτά που αυθόρμητα γράφεις κατά την αναζήτησή σου του νοήματος μέσα στο νόημα.
Χαίρε
Π. Γ.
Κύριε Γιαννουλάκη,
Το άρθρο σας είναι πολύ εύστοχο και με εκφράζει απόλυτα, διότι εμπεριέχει σκέψεις ,όπως
"Ο κόσμος που βλέπουμε γύρω μας δεν είναι στ’ αλήθεια γύρω μας, αλλά μέσα στο μυαλό μας"
και "Η αλήθεια είναι πάντα μόνη της απέναντί σου. Αόρατη."
Θεωρώ δε, ότι είναι ένα ανάχωμα άμυνας και αντίστασης,στις καταιγιστικές επιθέσεις που δεχόμαστε ως άτομα, για την "συλλογική ευθύνη", που προσπαθούν να μας επιρρίψουν,και τις ενοχές που θέλουν να μας κάνουν να αισθανθούμε, για τις δυσάρεστες καταστάσεις που βιώνουμε το τελευταίο διάστημα...
Σε σχέση δε, με την "αλήθεια" υπάρχει ένα τραγούδι ενός νέου συγκροτήματος(Φata Morganana-Band) που λέει πολλά...
http://www.youtube.com/watch?v=Qy49Dt4HqOI
Καλό βράδυ!
Αργυρώ
@ Agartha Existe :
Προς τι το παραλήρημα; Και η επιθετικότητα;
Σού είπα απλά τη γνώμη μου για κάτι που παρατήρησα αρκετές φορές στα γραφόμενά σου προς σ' εμένα, με ευγένεια και φιλικότητα, δεν σε «κατηγόρησα» για κάτι (γιατί να το κάνω άλλωστε; ) (και σου είπα και ότι αυτό που κάνεις περίπου εγώ το «ανακάλυψα», δηλαδή το κάνω κι εγώ αλλά όχι όπως νομίζεις)
, και σου έδωσα και μία φιλική («συγγραφική» ή «φιλοσοφική») συμβουλή ως μεγαλύτερος, ας πούμε...
Και τί έγινε;...
(Φαντάζομαι, δεν θα ανέχτηκες να υπήρξες ποτέ σου μαθητής, ε; )
Συμμαζέψου λίγο, σε παρακαλώ.
Προφανέστατα, δεν έπρεπε να μπω στον κόπο να σού γράψω κάτι για τα γραφόμενά σου (όποιος γράφει, εκτείθεται, ως γνωστόν, κι εγώ δεν φταίω γι' αυτό), κάποιο πρόβλημα προφανώς υπάρχει εδώ, οπότε και γι' αυτό ζητώ συγγνώμη που ασχολήθηκα λίγο.
Είναι πολύ μοναχικό να μην ακούς κανέναν. Και ιδιαίτερα για ενδιαφέροντα πράγματα. Λυπάμαι.
@ argy57 :
Καλοσύνη σου Αργυρώ, ευχαριστώ.
Πολύ ωραία το λες ότι προσπαθούν (ποιοί;) να μάς επιρρίψουν μια «συλλογική ευθύνη».
Μέσα σε εποχές κατοχής, ανθίζουν οι εποχές αντίστασης.
CrackDown (Cabaret Voltaire)
http://www.youtube.com/watch?v=8awXGkgW1vI
Π. Γ.
Εδώ αποκαλύπτεται το μυστικό:
http://www.youtube.com/watch?v=EOrG1r3S6ZA
:)
Agartha, μόλις γέμισες μία σελίδα ενός blog με μία απίστευτη και επιθετική "επιχειρηματολογία" προσπαθώντας να υπερασπίσεις και να δικαιολογήσεις έναν αντίστοιχα απίστευτο και επιθετικό Εγωισμό.
Ο Παντελής αφιέρωσε ένα τμήμα του χωροχρόνου του επισημαίνοντας κάποιες προσωπικές του παρατηρήσεις επάνω στα γραφόμενα σου και εσύ αντί να το σεβαστείς τον ειρωνεύεσαι και από πάνω.
Ο Σωκράτης έλεγε πως θεωρεί τον εαυτό του τον πιο σοφό όλων επειδή θεωρούσε πως "δεν γνωρίζει τίποτα" και αυτό γιατί το να παραδεχτείς την άγνοια σου σημαίνει πως απευθείας γνωρίζεις κάτι (είτε από την ίδια την αναγνώριση της άγνοιας σου, είτε από αυτό το οποίο θα μάθεις αργότερα μέσω των προσωπικών εμπειριών σου), οπότε κάνεις ένα βήμα εμπρός προς τη Γνώση.
Δεν εννοώ πως δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τίποτα, αλλά πως δεν είμαστε σε θέση να παραδεχτούμε πως δεν γνωρίζουμε τα πάντα!
Δεν μπορείς να γεμίσεις ένα ήδη "γεμάτο" ποτήρι.
Οπότε είναι σημαντικό να αφιερώνουμε λίγο χρόνο αναλογιζόμενοι τις παρατηρήσεις άλλων ανθρώπων όταν αυτές μας αφορούν, γιατί κάποιες φορές ίσως και να έχουν δίκιο.
Όντως είναι αρκετά μοναχικό, Παντελή.
@ Mentat :
Ωραίος ο Σωκράτης...
Μη στεναχωριέσαι, ο Agartha είναι κάπως φίλος, θα το ξανασκεφτεί.
...Όντως μοναχικά όλα αυτά.
@ Ανώνυμος :)
Όχι και τόσο («Hay no Banda» -Silenzio).
Κυρίως εδώ είναι το μυστικό που αποκαλύπτεται:
http://www.youtube.com/watch?v=va1t6a0zCkQ&feature=fvw
Ναι
Π. Γ.
πωπω ρε φιλε πως γραφεις ετσι...κλαιω που δε μπορω να τα εκφρασω τοσο καλα αυτα στους φιλους μου. δεν ειμαι καν διαβασμενος φιλε συγνωμη...απλα με τη φαντασια μου φανταζομαι αυτα που διαβασα εδω...και χαμογελαω απο ικανοποιηση που υπαρχουν καποιοι τυποι εκει εξω που ξερουν...
Δημοσίευση σχολίου