ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ
THE FOUR GHOSTS


 Σκεφτόμουν τις θρυλικές «Τρεις Μητέρες» για τις οποίες μιλάει ο Thomas De Quincey στο Suspiria De Profundis. (Στεναγμός εκ Βαθέων, ένα μικρό έργο συνοδευτικό του συγκλονιστικού Confessions of an English Opium Eater –Οι Εξομολογήσεις Ενός Άγγλου Οπιοφάγου, ένα από τα πιο ωραία βιβλία που έχω διαβάσει ποτέ μου).
Δεν ξέρω αν υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που να έχουν υπ’ όψιν τους το παράξενο αυτό θέμα με τις 3 Matters. (Our Ladies, τις μεταφράζει ο De Quincey). Αυτές είναι:
Matter Suspiriorum (Our Lady of Sighs) / Suspiria (Στεναγμοί) / Η Κυρά των Στεναγμών
Matter Tenebrarum (Our Lady of Darkness) / Tenebre (Σκοτάδι) / Η Κυρά του Σκοταδιού
Matter Lacrimae (Our Lady of Tears) / Lacrima (Δάκρυ) / Lacrimae Mundi (Τα Δάκρυα του Κόσμου) / Η Κυρά των Δακρύων.

(Ο σκηνοθέτης Dario Argento ήθελε να κάνει τρεις ταινίες τρόμου, μια τριλογία από horror films, εμπνευσμένες από το θέμα, τελικά έκανε δύο: To Suspiria και το Tenebre, δεν ξέρω γιατί δεν έκανε το Lacrima που σχεδίαζε, αν και μερικοί λένε ότι είναι το Profondo RossoDeep Red ίσως γιατί ο τίτλος θυμίζει De Profundis. Δεν ξέρω. De Profundis έχει γράψει και ο Oscar Wilde…)
To Our Lady of Darkness, (Matter Tenebrarum), όπως ίσως ξέρετε, ενέπνευσε τον Fritz Leiber στην συγγραφή (σε κάποια στοιχεία ή και απλά στον τίτλο) του ομώνυμου βιβλίου του, από τις σελίδες του οποίου προέρχεται ο Thibault De Castries και το Megapolisomancy του (αν και αυτός βασίζεται σε κάποιον αληθινό τύπο και σε κάποια σύνθεση έργων, κατά το νεομυθολογικό παράδειγμα του Necronomicon –αλλά κι αυτό ακόμη από το The King in Yellowείναι μεγάλο μυστικό θέμα, απαιτεί μεγάλη ειδική συζήτηση). (Μεγάλο ενδιαφέρον για μένα έχει η αλληλογραφία του νεαρού Leiber με τον H. P. Lovecraft).
Lacrima Mater είναι και το όνομα ενός κρασιού στην Ιταλία, αν και λένε πως προέρχεται από ένα ομώνυμο ουίσκυ, αλλά δεν είναι όπως το λένε, το ουίσκυ αυτό λέγεται La Crimea Mutti (συνθηματική παράφραση του Lacrimae Mundi –Τα Δάκρυα του Κόσμου) (Η Σιωπηλή Κριμέα) από τον Πόλεμο της Κριμαίας, είναι κάποιος κωδικός... (Αλλά βλέπε και το Crime, Έγκλημα, που βγαίνει από το ελληνικό Κρίμα –η αμαρτία).
Τέλος πάντων, η μυστική εικόνα είναι η αντιστροφή από τις «Τρεις Χάριτες», (Caritas, Charity, βλέπε και Θεία Χάρις, κλπ, Spiritus Sanctus, και Holy Trinity, –Άγιο Πνεύμα και Αγία Τριάς, βλέπε και Ave Salvator Mundi, «Χαίρε Σωτήρ Κόσμου», και Ave Matter Christi, που κατέληξε Ave Maria, οι «Χαιρετισμοί», κ.ά. "Our Lady of" είναι βασικός χαρακτηρισμός επιθέτων της Παναγίας για τους Καθολικούς). Είναι, στην ουσία, το αρνητικό του Ενθουσιασμού (με την μυστικιστική έννοια), η σκοτεινή έμπνευση, η επιφοίτηση της θλίψης.
Λοιπόν, η μυστική εικόνα είναι αυτή: Στο Σκοτάδι, κάποιος Αναστενάζει και Κλαίει.

Yπάρχει και το μυστικό σχόλιο (το οποίο συνήθως αποδίδεται είτε στον William Beckford –βλέπε στο Vathek– είτε στον Sir Walter Scott –βλέπε στο θρυλικό του Letters on Demonology and Witchcraft αλλά αυθεντικά είναι του ίδιου του Thomas De Quincey, στο «Παλίμψηστό» του…) : Υπάρχει, απόκρυφα, και μία Τέταρτη «Μητέρα» ή Κυρά
Matter Esperanza (Our Lady of Hope) / Esperanza (Ελπίδα)/ Η Κυρά της Ελπίδας.
Αλλά και, στην Μυστική Γλώσσα των Πουλιών: Η Κυρά μας της Εσπέρας / ή Η Κυρά μας του Εσπερινού (του Δειλινού). (Sphinx Deilephila Elpinor –έχω γράψει ένα κείμενο με αυτόν τον τίτλο…Η Σφίγγα που αγαπά το Δειλινό και φέρει την Ελπίδα. Πρόκειται για μία νυχτοπεταλούδα).
Κι έτσι η μυστική εικόνα γίνεται: Στο Σκοτάδι, κάποιος Αναστενάζει και Κλαίει, αλλά υπάρχει μία Ελπίδα.

Αντίστοιχα, υπάρχουν και τα The Four Ghosts, τα Τέσσερα Φαντάσματα.
Αλλά, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το GhostGeist στα γερμανικά– αυθεντικά σημαίνει το «Πνεύμα», εξ ου και Holy Ghost –το Άγιο Πνεύμα. LEsprit. Οπότε ο τίτλος θα γινόταν Τα Τέσσερα Πνεύματα… Πνεύμα = Πνοή, όπως όταν φυσάει ο άνεμος. Θα μπορούσε να είναι τέσσερις ειδικές ποιότητες ανέμων όταν φυσούν, τέσσερις Πνοές –άλλωστε και οι Άνεμοι είναι τέσσερις: Βόρειος, Ανατολικός, Δυτικός, Νότιος.
O ίδιος ο Ντε Κουίνσυ, στο επίμαχο βιβλίο, αναφέρει ότι η αγγλική λέξη NEWS, για «τα Νέα» –απ’ όπου πήραμε κι εμείς στην Ελλάδα την έννοια– προέρχεται από τις ειδήσεις που έρχονταν από τα τέσσερα σημεία του κόσμου κάθε πρωί με τις άμαξες του ταχυδρομείου στο Λονδίνο, από τις τέσσερις κατευθύνσεις, τα τέσσερα σημεία της πυξίδας: Βόρεια, Ανατολικά, Δυτικά, Νότια. N(orth) E(ast) S(outh) W(est), τα αρχικά φτιάχνουν την λέξη NEWS, Τα Νέα... Μία λέξη που αντέγραψαν οι εφημερίδες από τα ταχυδρομεία. (Γι’ αυτό παλιά έβαζαν και μία πυξίδα δίπλα στον τίτλο News, στις Βρετανικές εφημερίδες. Αργότερα η πυξίδα έγινε ρολόι, με τα Χρονικά, και είχαμε πλέον τους Times).
Τα Τέσσερα Φαντάσματα, λοιπόν, τα Τέσσερα Πνεύματα, ή οι Τέσσερις Πνοές, οι τέσσερις άνεμοι, που πνέουν απο αλλού, τελικά μέσα μας.

Ο Ιησούς φανέρωσε το μεγάλο μυστικό στον Νικόδημο, όπως μας διηγείται ο Ευαγγελιστής Ιωάννης, στον πιο αινιγματικό διάλογο των Ευαγγελίων (που σημαίνουν «Τα Καλά Νέα»), αλλά ούτε οι αναγνώστες του ούτε ο Νικόδημος το κατάλαβαν.
«–Απεκρίθη ο Ιησούς και είπε προς αυτόν: Αληθώς, αληθώς σοί λέγω, εάν τις δεν γεννηθεί άνωθεν, δεν δύναται να ίδη την βασιλείαν του Θεού. –Λέγει προς αυτόν ο Νικόδημος: Πώς δύναται άνθρωπος να γεννηθεί γέρων ών; Μήποτε δύναται να εισέλθει δευτέραν φοράν εις την κοιλίαν της μητρός αυτού και να γεννηθεί; –Απεκρίθη ο Ιησούς: Αληθώς, αληθώς σοί λέγω, εάν τις δεν γεννηθεί εξ ύδατος και Πνεύματος, δεν δύναται να εισέλθει εις την βασιλείαν του Θεού. Το γεγεννημένον εκ της σαρκός, είναι σαρξ, και το γεγεννημένον εκ του Πνεύματος, είναι πνεύμα. Μην θαυμάσεις ότι σοί είπον: Πρέπει να γεννηθήτε άνωθεν. Ο άνεμος όπου θέλει πνέει, και την φωνήν αυτού ακούεις, αλλά δεν εξεύρεις πόθεν έρχεται, και πού υπάγει. Ούτως είναι πας όστις εγεννήθη εκ του Πνεύματος...»
«Από πού έρχεσαι, Αγαπημένε; Από παντού εκεί έξω έρχομαι εδώ μέσα…» (George Macdonald, At the Back of the North Wind)
Κι έτσι γεννιέται η Έμπνευση, έρχεται με τον άνεμο από εκεί έξω, και πνέει εδώ μέσα, δίνει πανιά στον νου, με ούριο άνεμο, η εν-πνεύση, (ο Ενθουσιασμός, η κατάληψη από την Θεία Ουσία, The Holy Ghost), κάτι που πνέει εντός μας (in-spire). Το Πνεύμα. (Αυτό το Πνεύμα, αλλάζει μέσα μας, πνέει αλλιώς, ανάλογα με τις συνθήκες, και φαίνεται να υπάρχουν τέσσερα «πνεύματα», ανάλογα με τα λεγόμενα Humors, τους «Χυμούς», όπως π.χ. το «Φλέγμα» ή η «Μελαγχολία», κλπ. Τέλος πάντων, δεν είναι τυχαίο που ονομάζουμε αυτόν που έχει...χιούμορ...Πνευματώδη...)
(Για πολύ περισσότερα για όλα αυτά, βλέπε στο βιβλίο μου Ονειροπόλος, --εκδ. Αόρατο Κολλέγιο, διαθέσιμο αποκλειστικά από το site strange-egnarts.com-- το κεφ. 2: Καβάλα στον Άνεμο, το κεφ. 3: Πνευματισμός, και το κεφ. 7: Ανατομία της Μελαγχολίας)
Eίναι αυτά τα «πνεύματα» που προσπαθούμε να τα επηρεάσουμε μέσα μας π.χ. με το Οινόπνευμα, με τα «οινοπνεύματα» –π.χ. στα Αγγλικά τα αλκοολούχα ποτά τα ονομάζουν Spirits, Πνεύματα, από το LEsprit στα Γαλλικά, Geist στα Γερμανικά (από όπου και το «γκάζι», Gas, το Αέριο, αλλά αυθεντικά προέρχεται από το Chaos, το Ελληνικό Χάος), και Ghost, πνεύμα ή φάντασμα. Αλλά, και τα Sprays, τα ξωτικά του αέρα, τα «αερικά», οι «στρόβιλοι», κ.ά.. (Κακό πνεύμα = κακός άνεμος).    

Ψυχανεμίζομαι: η όμορφη αυτή λέξη (που αγαπούσε τόσο πολύ ο Νίκος Καζαντζάκης), σου διδάσκει ακριβώς τι πρέπει να κάνεις για να νιώσεις αυτά που έχει να σου πει ο άνεμος.  (Ψυχή + Ανεμίζομαι: Υποψιάζομαι κάτι, μυρίζομαι, έχω προαίσθημα, το νιώθει η ψυχή μου στον άνεμο). Είναι η ψυχή μου που ανεμίζει, σαν σημαία, και με αντίστοιχο τρόπο εκδηλώνεται (μια ψυχεδέλεια: ψυχή + δήλος –φανερός: η φανέρωση της ψυχής), ξανοίγεται, παραδίδεται στον άνεμο, συντονίζεται μαζί του, ταυτίζεται, νιώθει αυτά που ο άνεμος έχει να της ψιθυρίσει (ή ο, χμ, Αιθέρας...) Το θρόισμα και το ψιθύρισμα, είναι έννοιες μυστικά συγγενικές. Είναι και η Αερομαντεία, συνθηματικά η «Αερολογία»: είτε όταν μιλάει ο αέρας είτε όταν κάποιος «αερολογεί», ή μιλάει «περί ανέμων και υδάτων», (όπως ο Ιησούς στον Νικόδημο). «Aeromantia prognostica præebet per impressionnes aereas, per ventorum flatus, per irides, per halones, per nebulas et nubes, perque imaginationes in nubibes et visiones in aere…» (Cornelius Agrippa, De Occulta Philosophia, lvii, 1533)

Τέλος πάντων, παρ’ όλα αυτά, τα Τέσσερα Φαντάσματα (The Four Ghosts), είναι έννοια συνθηματική, και έχει μία απόκρυφη αντιστοιχία με τις Τέσσερις Μητέρες (The Four Matters, 3 +1).
Αυτό στην αρχή το ανακάλυψα όταν είχε πέσει στα χέρια μου το τελευταίο βιβλίο του William S. Burroughs, λίγο πριν πεθάνει, με τον τίτλο The Ghost of a Chance.
Επειδή, εκεί που μιλούσε για τα «φαντάσματα» των δασών της Μαδαγασκάρης, δηλαδή για τους «Λεμούριους», κατάλαβα ότι δεν εννοούσε αυτό που έλεγε ο τίτλος του βιβλίου. Η αγγλική φράση «Ghost of a Chance», σημαίνει, ενίοτε, είτε κάτι σαν το δικό μας «παρά τρίχα», όσον αφορά την επίτευξη ενός στόχου, είτε κάποιον που σε μία δύσκολη συγκυρία και επικίνδυνη, ξαφνικά διέκρινε «μια αμυδρή ευκαιρία», η οποία απαιτεί άμεση δράση για να την εκμεταλλευτεί κανείς ανέλπιστα, και η οποία αποδεικνύεται σωτήρια. (Αυτό που ίσως θα λέγαμε στα ελληνικά, «Μία στις Χίλιες», συσκοτιστικά, βέβαια, αναφερόμενοι στις πιθανότητες… Αυτός ο τίτλος έχει δοθεί και στο βιβλίο στην Ελληνική μετάφραση).
(Ας πούμε, το «Ένατο Κύμα» στο τέλος της ταινίας Ο Πεταλούδας (Papillon), είναι το The Ghost of a Chance, για την τελική απόδραση του ήρωα… Άλλοι, αυτό, σχετικά πάντα με την απόδραση, το ονομάζουν The Midnight Express, εξ ου και ο τίτλος της ταινίας του Alan Parker, To Εξπρές του Μεσονυκτίου, αναφορικά στην συνθηματική απόδραση από την φυλακή…) (Επίσης, The Midnight Special) (Επίσης, βλέπε The Mystery Train, κ.ά.)
Ο Μπάρροουζ, όμως, δεν εννοούσε αυτό. Εννοούσε το ένα από τα Four Ghosts.
Φευγαλέα αναφορά σε αυτά κάνει και ο Robert W. Chambers στο The King in Yellow αλλά και στο έργο του The Mystery of Choice (που είχε τον αρχικό τίτλο The Mystery of Chance) –ένα από τα πιο παράξενα λεπτεπίλεπτα έργα που έχω διαβάσει– και επίσης φαίνεται να μιλάει γι’ αυτά όταν μιλάει για το The Palid Mask… Επίσης, έχει αναφερθεί στα Four Ghosts και ο G. K. Chesterton, στο The Man Who Was Thursday, αλλά και ο αινιγματικός Thomas Pynchon, στο θρυλικό The Crying of Lot 49, τι φοβερό concept!–για τη «συνωμοσία των ταχυδρομείων» –έργο που έκανε τον τίτλο The Post-Man (O Ταχυδρόμος) να είναι κωδικός από τότε… Αλλά βλέπε και το The Great and Secret Show…όχι μόνο το ομώνυμο βιβλίο του Clive Barker, αλλά και αυτό που εννοεί με αυτόν τον τίτλο.
Τελικά, όλα αυτά έχουν να κάνουν με μία πολυετή μελέτη μου που σχετίζεται με την «Μυστική Ιστορία των Ιδεών», όπως την ονομάζω.
Λοιπόν, τα Four Ghosts είναι: 
The Ghost of a Chance (Το Φάντασμα μίας Ευκαιρίας). 
The Ghost of a Promise (Το Φάντασμα μίας Υπόσχεσης). 
The Ghost of a Memory (Το Φάντασμα μίας Ανάμνησης). 
The Ghost of a Hope (Το Φάντασμα μίας Ελπίδας). 
(Αυτό το τελευταίο, είναι το πιο απόκρυφο από τα τέσσερα, και συχνά γίνεται επίσης αναφορά μόνο στα τρία πρώτα. Αποκαλείται και «Το Φάντασμα της Ελευθερίας» –πχ βλέπε και τα ομώνυμα έργα που υπάρχουν...)
Υποτίθεται ότι καλούνται για να υπονοήσουν, σε κάθε περίπτωση αντίστοιχα, κάτι εξαιρετικά λεπτεπίλεπτο και δυσδιάκριτο, μία «αύρα» στην αντίστοιχη φάση, κάτι απόμακρο που κάνει μία προσέγγιση για να υλοποιηθεί: το αδύνατον που αποκτά μια ευκαιρία.
Το The Ghost of a Promise, λέγεται ότι είναι σχόλιο στο «Xαμόγελο της Τζιοκόντα» (Mona Lisa), γι’ αυτό και κάποιος μπορεί να το συναντήσει και ως The Ghost of a Smile, σαν τίτλο… (π.χ. υπάρχει ένα τραγούδι των Pogues). Ας πούμε, σύμφωνα με τους Ρομαντικούς, (βλέπε και το The Spirit of Romance του Ezra Pound), όταν ένας άντρας φλερτάρει με μία Δεσποσύνη, κι εκείνη του δίνει ένα αμυδρό χαμόγελο, είναι αυτό το The Ghost of a Promise. Άλλο παράδειγμα είναι η ιδιαίτερη χροιά της φωνής, οπότε, αυτό που λέμε, έχει το φάντασμα –την υπόνοια– μιας υπόσχεσης… Κάτι που ίσως, ως wishful thinking ή ως κάτι παρακινδυνευμένο, ως υπόνοια ή ως ύφος, να υπόσχεται κάτι…
Το The Ghost of a Memory, είναι όταν φευγαλέα μας έρχεται μία ανάμνηση από κάτι, που μέχρι να την αναλογιστούμε, χάνεται. Ίσως, επίσης, μια «ψευδο-μνήμη». Ghost of a Memory είναι και εκείνη η μνήμη που μας έρχεται στον νου από ένα όνειρο που είδαμε, κάτι σε ένα όνειρο, ή κάτι τέτοιο, που το θυμόμαστε για ελάχιστα δευτερόλεπτα ή κλάσματα του δευτερολέπτου, και αμέσως το ξεχνάμε, μία στιγμή μετά δεν μπορούμε καν να θυμηθούμε τι ήταν αυτό που θυμόμασταν προηγουμένως. Αυτό είναι ένα καλό παράδειγμα. Ή μία «ατμόσφαιρα», που κάτι μας θυμίζει, αλλά δεν μπορούμε να θυμηθούμε τι, και μετά το ξεχνάμε τελείως. (Αυτός ο «Ατμός της Σφαίρας» –της «Υδρογείου»– είναι μία μεγάλη συζήτηση, επίσης…) Ίσως, μάλιστα, ενίοτε να πρόκειται και για μια «ανάμνηση από το μέλλον», μία πρό-γνωση, δηλαδή.
O Wordsworth λέει ότι, όλοι θα καταλήξουμε έτσι, φαντάσματα μίας μνήμης, «All of us people, we shall become the Ghost of a Memory, or be forgotten until the end of Time…»  Κάποιοι το έχουν συνδέσει, λόγω του ghost, με το Memento Mori.
Το The Ghost of a Hope, δεν είναι η ελπίδα, αλλά το φάντασμα μίας ελπίδας, κάτι που είναι τόσο αδύνατον που δεν τολμάμε καν να το ελπίσουμε, (βλέπε The Impossible Dream), διότι δεν είναι καθόλου ρεαλιστικό και πιθανό να επιτευχθεί.
Κι όμως, υπάρχουν κάποιες εξαιρετικές στιγμές, που αυτό το τελείως αδύνατον πράγμα, (που δεν έχει φτάσει καν στο επίπεδο της ευχής), μοιάζει άξαφνα, για λίγο, μοιάζει επιτεύξιμο, κατορθωτό, υπάρχει μια μοιραία υπόνοια ότι θα μπορούσε να συμβεί. 
Συνήθως, βέβαια, είναι απλά ο προάγγελος μιας μεγάλης απογοήτευσης, η οποία απορρέει ακριβώς από αυτό... Οι Χαμένες Προσδοκίες –Great Expectations. Αλλά μερικές σπάνιες φορές είναι ο προάγγελος ενός αγώνα, ο προάγγελος της ανέλπιστης ευτυχίας, της ανέλπιστης σωτηρίας ή λύτρωσης, της ανέλπιστης κατάκτησης ή επίτευξης, ο σκοπός του ανέλπιστου... Ένα «Peak Experience» (μία Εμπειρία Κορύφωσης – βλέπε το έργο του ψυχολόγου A. Maslow) από το οποίο διακρίνεται «The Ghost of a Hope».
(Στα Γαλλικά λένε, για κάτι που γίνεται μάλλον μάταια, ότι «αυτό το κάνουμε για το LEsprit», δηλαδή για το Πνεύμα –αυτό που ίσως, κάπως πιο τραχιά, εννοούμε στα Ελληνικά όταν λέμε «για την Τιμή των Όπλων», ή όταν λέμε «ποτέ δεν ξέρεις...», The Ghost of a Hope).
Ίσως να πρόκειται απλά για την «Έμπνευση» (Ιnspire – ΙnspirationRespiration, αναπνοήIn Spirit, «μπήκες στο πνεύμα»Re Spirit, η Πλατωνική «Ανάμνησις»), κάτι που πνέει εντός μας, ανεπαίσθητα… Το φάντασμα, το πνεύμα, η Πνοή μιας Ελπίδας, είναι και κάτι που νιώθουμε στον άνεμο, κάτι που μας συνεπαίρνει καθώς φυσάει ο άνεμος, μια γεύση ή ευωδία ή έμπνευση, μια αίσθηση από αλλού, για κάτι που ελπίζουμε, που ονειροπολούμε, που νοσταλγούμε, για κάτι που ποθούμε, αλλά κάτι άγνωστο. Συνθηματικά αποκαλείται The Phantom, (απ’ όπου και ο Φαντομάς), και θεωρείται ότι είναι το πιο «ανεπαίσθητο» ή δυσδιάκριτο από τα Τέσσερα Φαντάσματα, γι’ αυτό και συχνά –επίτηδες– δεν αναφέρεται καν.
Από την άλλη, υπάρχουν τα Four Ghosts –που εκ πρώτης όψεως ήταν τρία– στο A Christmas Carol του Charles Dickens, τα οποία συναντά ο Ebenezer Scrooge κάποια Χριστούγενα, αλλά και οι Four Riders, οι Τέσσερις Καβαλάρηδες της Αποκαλύψεως… Επίσης, ενθυμούμαι την παιδική μου απορία, όταν διάβασα το Οι Τρεις Σωματοφύλακες του Αλεξάνδρου Δουμά, γιατί ο τίτλος να λέει Τρεις ενώ οι σωματοφύλακες του έργου είναι Τέσσερις: Ο Άθως, ο Πόρθος, ο Άραμις...και ο νεόφυτος Ντ’ Αρτανιάν... «Ένας για Όλους και Όλοι για Έναν»
Αυτό που με απασχολεί πολύ στις μικρές έρευνές μου τα τελευταία χρόνια, είναι το The Ghost Network… (Το λέμε και Radio Nowhere). Μακάρι κάποτε να γίνω ικανός να γράψω γι’ αυτά τα μυστήρια, για το Αόρατο Κολλέγιο The Ghost Club, ή Aerial Board of Control, ABC, κ.ά..) και τα συναφή. Δεν μπαίνουν εύκολα σε λέξεις, και όταν μπαίνουν είναι συγγραφικώς περίτεχνα. Δεν ξέρω πόσοι ενδιαφέρονται γι’ αυτά τα παράξενα πράγματα, μα σε αυτόν έστω που ενδιαφέρεται, προσφέρω ευκαιριακά αυτές εδώ τις πυκνές σελίδες παράξενων σημειώσεων, και, το να φτάσει αυτό στον ιδιαίτερο παραλήπτη του, είναι το Φάντασμα μιας Ευκαιρίας (The Ghost of a Chance)...





(πίνακας: Simon Dewey, “He Lives”)

H Ανάσταση του Χριστού, σημαίνει την Ελπίδα που δικαιώνεται.
Σημαίνει τον πόλεμο ενάντια στον Θάνατο, στην Παρακμή και στην Λήθη.
Σημαίνει την Δικαιοσύνη που αναδύεται μέσα από την άβυσσο της αδικίας.
Σημαίνει την αψήφηση του κατεστημένου νόμου του κόσμου.
Σημαίνει ότι το Αδύνατον είναι Εφικτό.
Σημαίνει τον οδοδείκτη προς τα Θαύματα. 
Σημαίνει τον παράλογο απρόβλεπτο παράγοντα της Αντίστασης απέναντι στην κατοχική εξουσία.
Σημαίνει την Άνω Στάση, πάνω από την κατάσταση των πραγμάτων, έξω και πάνω από την «πραγματικότητα». Σημαίνει την Υπέρβαση.
Σημαίνει τον ύστατο άθλο του Ήρωα, που δεν παραδίνεται Ποτέ, που σού δίνει το ύστατο πρότυπο γενναιότητας.
Σημαίνει την δικαίωση της μεγαλύτερης Θυσίας και την τήρηση της μεγάλης Υπόσχεσης.
Σημαίνει την αναζωογόνηση της Αγάπης και την αναζωπύρωση του Έρωτα της ζωής. 
Σημαίνει τον θαμμένο σπόρο της Άνοιξης, που ξεφυτρώνει και νικάει τον πανίσχυρο Χειμώνα.
Σημαίνει την αναβίωση, την επανεκκίνηση, την αναβάθμιση, την ύψιστη ανάταση έπειτα από την ταπεινωτική απόλυτη εκμηδένιση. Σημαίνει την Ακεραιότητα.
Σημαίνει το Σχίσιμο του Πέπλου. Την Αποκάλυψη.
Σημαίνει την Παρουσία (έπειτα από την ύστατη Απουσία), την Μεγάλη Επιστροφή. Και την Μεγάλη Αναμονή.
Σημαίνει ότι το Σκότος δεν μπορεί να νικήσει το Φως. Ακόμη και το Απόλυτο Σκότος δεν μπορεί να νικήσει το Φως.
Σημαίνει την επέμβαση εξ άνωθεν στην τραγωδία του κόσμου και του ανθρώπου. Την Σωτηρία.
Σημαίνει ότι το Πέρασμα είναι ανοιχτό.
---ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ


«Εν τω κόσμω θλίψιν έξετε, αλλά θαρσείτε, εγώ νενίκηκα τον κόσμον...» (Ιωάν. 16, 33)


ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ
* * * * * Η Ραδιοφωνική Eκπομπή της 17/3/2020 :

Περί Περασμάτων και Πόρων - Η Πραγματικότητα είναι Εύπλαστη - Περί ΜΜΕ - Περί 3 Μορφών της "Πλαστελίνης" - Περί των Γονιδίων σου - Περί του DNA των ιών μέσα μας - Τι είναι οι Ιοί; - Περί RETRO VIRUS - Περί των Ιών από το Διάστημα - Star Trek - Περί Κατάρρευσης του Μηχανήματος της Κοινωνίας - Περί των Κοινωνικών Ηρώων - Περί των Ρώσων Zvuki Mu και του Τροχονόμου - Περί επανεμφάνισης εξαφανισμένων ασθενειών - Περί Chemtrails - Περί της (Αφρικανικής) Σκόνης από το Διάστημα - Περί των Προβλεπόμενων Αντιδράσεων μας - Περί των Απρόβλεπτων Λαθών του Συστήματος - Περί του Ηρωικού τρόπου σκέψης - Περί της Μάχης του Stirling, William Wallace - Ηρωικό πρότυπο Highlanders, True Epic Traditional song - Μην ζείτε στον Φόβο - Ηρωικοί Ινδιάνοι, Apache War Song - From the Heart - Περί Αληθινής Σημασίας - Περί της Μεγάλης Επιστροφής - "Απο-στείρωση" - Περί Ξενιστών σε Μικροβιότα - Περί Μικρόκοσμου και Μακρόκοσμου και Εισβολών - Περί Μυστικού Πολέμου - Περί Φωτός και Σκότους - Περί Κρίσεως - Περί Βακτηρίων από τον Άρη - Διαστημοσκάφος Γη και Νέφη - Περί Παράξενου, Αγνώστου, Ιδιωτικού και Ιδιαίτερου - Καρυωτάκης, Απολλιναίρ, Μπρετόν - TO BEE OR NOT TO BEE - Beehive/Behave - Ποιοί είναι οι Μελισσοκόμοι μας; - Οι Γλώσσες και το Δίκτυο του Κόσμου - Ultra Violence - κ.ά.

>>





ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ
* * * * * Η Ραδιοφωνική Eκπομπή της 24/3/2020 :

Περί Talk Crime και Άποψης - Περί Συνωμοσιών και Συνωμοσιολογίας - Περί Πανδημίας Νέου Κορωνοϊού και Παρασκηνίων - Παράξενη Απαγγελία Άγγελου Σικελιανού - Περί Ονειρομαντείου Δελφών - Περί του Καλέσματος προς τον Δία το 1821 (ντοκουμέντο) - Περί του Αγώνα για την Ελευθερία Επέτειος Επανάστασης 1821 - Ιρλανδία και Ελλάδα και Περί του Ύμνου του Ι.R.A. με τους Έλληνες, και περί Θεσσαλονίκης από τους Ιρλανδούς - Περί Πλάτωνος Σώμα-Σήμα - Περί του καλέσματος του Tolkien για Απόδραση

>>














(Ghost Radio)

Υπάρχει ένας πολύ μεγάλος και διαχρονικός παγκόσμιος Μυστικός Πόλεμος.
Μέχρι τώρα, ενώ διαδραματίζεται παντού, εκδηλωνόταν σε συγκεκριμένα επίπεδα, πλέον εκδηλώνεται σε όλα τα επίπεδα.
(Όσο μεγαλύτερη είναι η κατά περιόδους κορύφωσή του στο παρασκήνιο του κόσμου, τόσο περισσότερο αισθητές γίνονται οι εκδηλώσεις του στο προσκήνιο του κόσμου --κατά την οπτική ότι όλος ο κόσμος είναι ένα θέατρο).
Παντού, όλοι και όλα ανεξαιρέτως συμμετέχουν σε αυτόν τον Μυστικό Πόλεμο, εν γνώσει τους ή εν αγνοία τους, συνειδητά ή ασυνείδητα. Κανείς δεν είναι εντελώς αμέτοχος.
Βιώνοντας ή παρατηρώντας τις εκδηλώσεις του αυτές, (αν και όταν), ο καθένας καταλαβαίνει ό,τι του αντιστοιχεί.
(Καθώς εκδηλώνεται σε όλα τα επίπεδα, όλοι αντιλαμβάνονται ότι κάτι συμβαίνει, αλλά, μην γνωρίζοντας τί ακριβώς συμβαίνει και γιατί, παρ' όλα αυτά ερμηνεύουν τα πάντα σε σχέση με αυτά που αυτοί οι ίδιοι γνωρίζουν ή μαθαίνουν, και, φυσικά, σε σχέση με το τι είναι οι ίδιοι...)
Οτιδήποτε κι αν καταλαβαίνει -ή δεν καταλαβαίνει- κανείς, όλες οι στάσεις μας και οι δράσεις μας συντονίζονται με την μία ή την άλλη δύναμη/παράταξη αυτού του Μυστικού Πολέμου. Δυστυχώς, όμως, οι δυνάμεις/παρατάξεις αυτές, δεν είναι ορατές και ευρύτερα κατανοητές, και εκμεταλλεύονται όλα τα μέσα που είναι ικανά για την διεξαγωγή του εξελισσόμενου πολέμου, υπό συνθήκες που αλλάζουν συνεχώς, (το κάνουν αυτό ακόμη και με εφήμερους τρόπους και ευκαιρίες και με διαφορετικές αμφιέσεις από την αληθινή εικόνα τους - ιδιαίτερα στο πεδίο μάχης της ροής της πληροφορίας, αλλά και όχι μόνο). Το ικανότερο μέσο είναι οι άνθρωποι, οι φορείς τους (ασυνείδητοι) και οι εκπρόσωποι τους (συνειδητοί), και όλα τα μέσα που τους επηρρεάζουν ως προς όλα αυτά.
Η στάση μας και οι δράσεις μας μετράνε πολύ, πιο πολύ από όσο θα μπορούσαμε να νομίζουμε... Δεν αναφέρομαι σε συλλογικότητες, που είναι όλες ανεξαιρέτως πεδία μάχης και άρα διαβλημένες από τον πόλεμο (και άρα και ρευστές). Αναφέρομαι στην προσωπική μας στάση και δράση, ότι μετράει πιο πολύ απ' όσο νομίζουμε, ό,τι κι αν νομίζουμε. (Η δράση πάντα μετράει λόγω αλυσσιδωτών αντιδράσεων, στις οποίες δεν έχουμε καμία εποπτεία).
Δεν είμαστε ασήμαντοι. Αν το πιστεύουμε αυτό, είναι διότι έχουμε διαβληθεί από διαχρονικές έντεχνες επιχειρήσεις ανορθοδόξου πολέμου σε αντιληπτικά πλαίσια. Δεν είμαστε όμως ούτε υπέρμετρα σημαντικοί, υπάρχουν μεγάλες σημασίες που μάς ξεπερνούν, τις οποίες υπηρετούμε ή από τις οποίες καθοδηγούμαστε, καλώς ή κακώς. Όσο -και για όσο- μάς αναλογεί.

Δεν μπορούμε να διαμορφώσουμε την στάση ή την δράση μας, ασφαλώς, διότι δεν γνωρίζουμε πολλά. Είναι πάντα ένα ρίσκο. Είναι ένα ρίσκο που πρέπει να το πάρουμε, στην προσπάθεια μας να έχουμε μία καλή στάση και μία καλή δράση, δεν γίνεται αλλιώς. Και, η απόλυτη σύγχυση, σε αυτές τις καταστάσεις, είναι δεδομένη παντού -δεν είναι προσωπικό μας φαινόμενο.
Όταν πρέπει να πάρουμε ένα ρίσκο, να έχουμε μία δική μας προσωπική στάση και δράση, αλλά είμαστε σε σύγχυση, οτιδήποτε και αν συμβαίνει, τότε επιστρέφουμε πάντα στα βασικά : σε αυτά που γνωρίζουμε σίγουρα και αυθόρμητα ότι είναι σωστά, και ότι σίγουρα θα θέλαμε να μας χαρακτηρίζουν, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Τα βασικά, τα θεμελιώδη, τα αρχετυπικά, τα αληθινά απαραίτητα, τα στοιχειώδη. Ποια είναι αυτά για τον καθένα, ας τα αναλογιστεί πολύ σοβαρά, όσο πιο σοβαρά μπορεί... : Και να έχει αυτήν την στάση, και να δράσει έτσι, ακέραια, αναμφισβήτητα, ανεπηρέαστα ως προς αυτά, μέχρι το τέλος. Ως αληθινός όρθιος άνθρωπος. Όχι ως ανθρωπάκι.
Αυτό αρκεί. Είναι το λιγότερο, ασφαλώς, αλλά αρκεί.
Μην προσπαθείτε να διαμορφώσετε την στάση και τις όποιες δράσεις σας, ανάλογα με αυτό ή εκείνο ή το άλλο. Δεν ξέρουμε όχι μόνο τι γίνεται, αλλά ούτε καν τί μας γίνεται.
Ποια είναι η βασική και στοιχειώδης -που σίγουρα έχει και μεγάλο νόημα- καλή και σωστή στάση και δράση;; Αυτήν να έχεις, αυτή δίκαια να σε χαρακτηρίσει! Κι έτσι να πάρεις όλο το ρίσκο. Οτιδήποτε κάνεις, είναι σημαντικό. Και κρίνεσαι. Τίποτε σημαντικό δεν μένει άκριτο : Κρίνεσαι.
Στάσου και δράσε, με τα βασικά που νιώθεις αναμφισβήτητα ότι είναι σωστά και καλά. Τουλάχιστον.

Αν αληθινά θέλεις να εξερευνήσεις περισσότερα για όλα αυτά, (δηλαδή για πράγματα που δεν γνωρίζεις και δεν έχεις) --και όταν λέω αληθινά εννοώ αληθινά, όχι χαζομάρες ή άκυρες κενές φιγούρες ματαιοδοξίας-- αποδέξου πρώτα ότι δεν τα γνωρίζεις και δεν τα έχεις, και γι' αυτό θέλεις αληθινά να τα εξερευνήσεις, και εξερεύνησέ τα όπως εξερευνείς κάθε άγνωστη γη : βήμα-βήμα, με αυξημένη προσοχή, παρατηρητικά, επιμελώς, αυξάνοντας συνθετικά την γνώση σου και συντονίζοντας με αυτήν τις κινήσεις σου, όσο καλύτερα μπορείς.
Και προετοιμάσου για μεγάλα εμπόδια και για εχθρούς, και, γιατί όχι, για τέρατα. Καλού, κακού.

Εφ' όσον αναλογιστούμε σοβαρά όλα τα παραπάνω, τελικά υπάρχει για εμάς μόνο ένας νόμος : όταν δεν ξέρουμε ή δεν μπορούμε, κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε.
Το καλύτερο που μπορείς, είναι αυτό που είσαι στ' αλήθεια.
(Όταν δεν ξέρεις όντως αρκετά, όταν δεν μπορείς όντως τίποτα, είσαι όντως ένα τίποτα. Τρόμαξε, διόρθωσέ το).
Υπάρχει ένας μεγάλος φόβος παντού, όπως πάντα όταν βρισκόμαστε στο σκοτάδι, στην κυριαρχία του σκότους.
Ζούμε σε επικίνδυνες καταστάσεις, γενικά, όλα είναι αμφίβολα. Όλα παίζονται... (Πού νομίζεις ότι βρίσκεσαι; Σύνελθε)
Το να το συνειδητοποιείς ξαφνικά αυτό, δεν λέγεται Φόβος, αλλά Αφύπνιση. Ίσως κοιμόσουν και δεν το αντιλαμβανόσουν, ίσως δεν σε άγγιζε, ίσως ίσως... Ο Φόβος σχετίζεται με την στάση που θα κρατήσεις και με τις δράσεις σου.
Είμαστε άντρες και δεν φοβόμαστε τίποτε. Είμαστε γυναίκες και είμαστε ικανές.
Οτιδήποτε και αν συμβαίνει, οτιδήποτε και αν συμβεί, στην ζωή μας, θα το αντιμετωπίσουμε, γενναία, και θα σταθούμε ακέραιοι στο ύψος των περιστάσεων. Διότι τίποτε άλλο δεν έχει νόημα!
Ο καθένας μας προσωπικά. Δική μας είναι η ζωή μας, ο εαυτός μας, ο κόσμος μας. Ό,τι κατάλαβες, κατάβαλες!
Ακόμη και οι μεγαλύτεροι μας ήρωες, φοβόντουσαν επίσης, αλλά παρ' όλα αυτά έκαναν ό,τι καλύτερο μπορούσαν. Και, αυτό ήταν "ηρωικό", ήταν αρκετό, ήταν ο εαυτός τους στ' αλήθεια, και αυτό απλά τους χαρακτήρισε αιώνια. (Αν δεν έχει νόημα αυτό, τότε τί έχει;;)
Είμαστε Ζωντανοί, είμαστε Άνθρωποι, είμαστε Έμψυχοι, είμαστε Σκεπτόμενοι, είμαστε Άντρες, είμαστε Γυναίκες, είμαστε Έλληνες. Είμαστε ο ακέραιος εαυτός μας.
Δεν φοβόμαστε τίποτα. Δεν είμαστε κουνέλια, δεν είμαστε πρόβατα.
Θα κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε.
Θα πεθάνουμε στο τέλος, λες; Θα πεθάνουμε. Αλλά θα πεθάνουμε Ζωντανοί.
Θα ξανασυναντηθούμε στην Βαλχάλα.

Παντελής Β. Γιαννουλάκης

Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΦΥΛΑΚΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

(Απόσπασμα από το βιβλίο του Παντελή Β. Γιαννουλάκη, ΟΝΕΙΡΟΠΟΛΟΣ, 
από το κεφάλαιο "Τα Μυστικά της Ευγένειας", Εκδ. Αόρατο Κολλέγιο)

«.............Η φυλακή του κόσμου είναι τεχνητή, αυτό είναι το μυστικό της, δεν είναι φυσική, είναι μια κατασκευασμένη πραγματικότητα στην οποία ζούμε αγνοί και ανυπεράσπιστοι, αθώοι μέσα στην άγνοιά μας, όπως τα αθώα γουρούνια εμπιστεύονται το χέρι που τα ταΐζει χωρίς να ξέρουν πως ακονίζει το μαχαίρι της σφαγής --αλλά γενναία πρέπει να ενημερωθούμε ότι υπάρχει ένας πνευματικός πόλεμος ενάντια σ’ αυτήν την φυλακή. Κι οι πολεμιστές του είναι άνθρωποι ευγενείς, τυραννισμένοι αλλά γενναίοι, αφανείς αλλά σημαντικοί, θλιμμένοι αλλά χαρούμενοι, ονειροπόλοι αλλά κοσμικοί, μοναχικοί αλλά συντροφικοί, ατελείς αλλά δίκαιοι, σοφοί αλλά γενναιόδωροι, οραματιστές αλλά σεμνοί, ξένοι αλλά οικείοι. Όσο θα υπάρχουν αυτοί οι απερίγραπτοι ήρωες, θα υπάρχει η Ελπίδα.

»Ο πόλεμος ενάντια στην φυλακή του κόσμου γίνεται από τους αληθινούς ανθρωπιστές, που θλίβονται για την τραγωδία του ανθρώπου στην Γη, και που αργά και σταθερά προσπαθούν να διδάξουν στον άνθρωπο πως όλοι μας εδώ είμαστε ορφανά αδέλφια, στον ίδιο ζυγό κάτω από τον ήλιο, και πως μπορούμε να υπερνικήσουμε την μοίρα μας.
»Ο πόλεμος ενάντια στην φυλακή του κόσμου γίνεται από τους αληθινούς λογοτέχνες, που αγωνιούν να διηγηθούν όλες τις ιστορίες, να μιλήσουν από την καρδιά και σε κάθε καρδιά, να παρακολουθήσουν και να καταγράψουν όλα εκείνα που οι άλλοι δεν παρατηρούν, να κατασκευάσουν κόσμους ολόκληρους και να μας ξεναγήσουν μέσα τους, αποδεικνύοντας έτσι την θεϊκή καταγωγή του ανθρώπου, προσπαθώντας να βάλουν σε λόγια εκείνο που δεν μπορεί να ειπωθεί με λόγια, για να το συλλάβει και να το εξερευνήσει ο νούς του ανθρώπου.
»Ο πόλεμος ενάντια στην φυλακή του κόσμου γίνεται από τους αληθινούς ποιητές, που ξενυχτούν στήνοντας αυτί στον άνεμο για να συλλάβουν τα μηνύματα που έρχονται από μακριά, και πασχίζουν να τα ψελλίσουν με τρόπο μουσικό και υπέροχο, για να τα μεταδώσουν έτσι ώστε να μην χαθεί η μαγεία που μεταφέρουν από την πηγή της εκπομπής τους, και να εμπνεύσουν τους καλούς ανθρώπους.
»Ο πόλεμος ενάντια στην φυλακή του κόσμου γίνεται από τους αληθινούς φιλόσοφους, που όλα τα αμφισβητούν, ακόμη και την ίδια την σοφία τους, και προσπαθούν να εξερευνήσουν με θαυμαστή ακρίβεια την ίδια την φύση της πραγματικότητας, θυσιάζοντας τις απολαύσεις που αυτή προσφέρει σ’ εκείνον τον ευτυχισμένο που δεν φιλοσοφεί.
»Ο πόλεμος ενάντια στην φυλακή του κόσμου γίνεται από τους αληθινούς ζωγράφους, που ζωγραφίζουν αυτό που βλέπουν με τα μάτια της ψυχής και όχι με εκείνους τους κρεάτινους βολβούς που ξεπετάγονται δεξιά κι αριστερά από την μύτη μας, κι ο καθένας μπορεί να δει στους πίνακές τους αυτό που είδε η ψυχή ενός ιδιαίτερου ανθρώπου, που αντιπροσωπεύει την ψυχή του κόσμου.
»Ο πόλεμος ενάντια στην φυλακή του κόσμου γίνεται από τους βάρδους, που περιπλανιούνται και τραγουδούν τα έπη των ιδιαίτερων ανθρώπων, και διδάσκουν την τέχνη της ομορφιάς και της μνήμης, κι όλες τις τεχνικές με τις οποίες ανθίζει η ανθρώπινη ψυχή στο άκουσμα μιας διήγησης.
»Ο πόλεμος ενάντια στην φυλακή του κόσμου γίνεται από τους αληθινούς μουσικούς, εκείνους που ξέρουν πως η μουσική δεν είναι μαθηματικά αλλά μαγεία, που ξέρουν την τέχνη των δονήσεων που στέλνουν τον ανθρώπινο νού σε ταξίδια αταξίδευτα, και που φτιάχνουν μια γλώσσα από μελωδίες, πανανθρώπινη, ικανή να κατανοηθεί από κάθε άνθρωπο σε όλον τον κόσμο, φορτίζοντας συγκινησιακά την λαχτάρα του ανθρώπου για το ανέκφραστο, για την ελευθερία πέρα από την γλώσσα.
»Ο πόλεμος ενάντια στην φυλακή του κόσμου γίνεται από τους εξερευνητές, κάθε είδους και πρόθεσης, που απομακρύνονται στο άγνωστο για να ανακαλύψουν εκείνο που όλοι αρνούνται ότι υπάρχει, που πηγαίνουν εκεί που δεν πήγε ποτέ κανείς, κι ενσαρκώνουν έτσι την ανθρώπινη προέκταση πέρα από τα συνηθισμένα αποδεκτά όρια.
»Ο πόλεμος ενάντια στην φυλακή του κόσμου γίνεται από τους ταξιδευτές, εκείνους που με ανοικτό νού ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο, κι έπειτα γυρνούν στην πατρίδα τους για να διηγηθούν πως ο κόσμος δεν είναι η γειτονιά μας, πως όλα τα παράξενα κι ανήκουστα σ' εμάς πράγματα υπάρχουν αυτήν την στιγμή κάπου και μας περιμένουν να τα γνωρίσουμε, πως ο κόσμος δεν είναι μικρός και ελέγξιμος αλλά τεράστιος και ανεξέλεγκτος, γεμάτος από ψυχές που δημιουργούν, γεμάτος τόπους που δεν θα προλάβουμε να δούμε ποτέ, γεμάτος θαύματα που κανένας δεν θα μπορέσει να τα καταλάβει ποτέ, όσα κι αν καταλάβουμε, γεμάτος εμπειρίες που μπορεί κανείς να τις βιώσει, γεμάτος αισθήσεις απερίγραπτες που μπορεί κανείς να τις νιώσει, μακριά από εδώ –κι ίσως αυτό να δημιουργήσει στον άνθρωπο την αίσθηση και όλων εκείνων των υπέροχων κόσμων πέρα από τον δικό μας, κι ίσως και τον πόθο να ταξιδέψει κάποτε και σ’ αυτούς και να γυρίσει πίσω στην πατρίδα για να διηγηθεί τις περιπέτειές του.
»Ο πόλεμος ενάντια στην φυλακή του κόσμου γίνεται από δασκάλους πολυμαθείς και ευγενείς, που αγαπούν την μάθηση, χωρίς αυστηρά δόγματα, και διδάσκουν στους ανθρώπους την γνώση χωρίς ιδιαίτερο αντάλλαγμα, και χωρίς να νοιάζονται ποιος είναι αυτός που τους ακούει, και θέλουν να τα μάθουν όλα για να τα διδάξουν όλα, γνωρίζοντας πως η γνώση δεν είναι δική τους αλλά ταξιδεύει, θέλει να ταξιδέψει σε όλα τα κεφάλια, έρχεται από αλλού και πηγαίνει αλλού, σαν ένα ποτάμι που δεν πρέπει να ποτίζει πολύ κανενός το χωράφι, αλλά να ρέει ορμητικά προς το άγνωστο και να μάθεις πώς να πλέεις στα νερά του, και πώς πάει μακριά η βαλίτσα της γνώσης.
»Ο πόλεμος ενάντια στην φυλακή του κόσμου γίνεται από τους μύστες, που ανακαλύπτουν τα μεγάλα μυστικά του κόσμου μας, τα οποία δεν γνωρίζει ή δεν κατανοεί σχεδόν κανείς, αλλά, παρ' όλα αυτά, αυτοί δεν απογοητεύονται και δεν θεωρούν μάταιο το εγχείρημα, μα, με συγκλονιστική αγωνία και με συμπόνεια και με υπέρβαση, προσπαθούν να διαφυλάξουν τα μυστικά και να τα διασώσουν, για να μην χαθεί εντελώς το θαυμαστό γι' αυτούς που τους αναλογεί.
»Ο πόλεμος ενάντια στην φυλακή του κόσμου γίνεται από τους ονειρευτές, που ονειρεύονται τους τόπους της εσωτερικής μας γεωγραφίας, που είναι άμετρη, αχανής, ελεύθερη, αχαρτογράφητη, που μας δίνουν να καταλάβουμε πως ο καθένας μας είναι ένα σύμπαν από μόνος του, ανεξερεύνητο αλλά δικό μας, οικείο, νοσταλγικό, κι ότι η καρδιά του κάθε ανθρώπου είναι μια πύλη που οδηγεί εκεί.
»Ο πόλεμος ενάντια στην φυλακή του κόσμου γίνεται από τα μικρά παιδιά, που δεν πρόλαβε ακόμη η κρεατομηχανή σας να τα αφομοιώσει, που παίζουν τόσο υπέροχα και εφευρετικά, που χαίρονται με το παραμικρό και είναι περίεργα για τα πάντα, που μαγεύονται από την περιπέτεια και από το πρωτόγνωρο και το παράξενο, και που ενσαρκώνουν την ελπίδα του κάθε γονιού για ένα καλύτερο αύριο για λογαριασμό της τυραννισμένης μας ανθρωπότητας, ένα μέλλον ανέλπιστο, ίσως καταπληκτικό.

»Αυτός ο πόλεμος ενάντια στην φυλακή του κόσμου δεν γίνεται μακριά από την ανθρωπότητα και τις κοινωνίες της, αλλά μέσα στην ανθρωπότητα και στην κοινωνία, δεν γίνεται έξω από το σύστημα αλλά κρυφά και αντιστασιακά μέσα στο ίδιο το σύστημα εν αγνοία του, δεν γίνεται μοναχικά αλλά με τη συντροφιά των αδελφών ψυχών μας, δεν γίνεται μόνο για λογαριασμό μας αλλά για λογαριασμό όλων των ανθρώπων, δεν γίνεται μόνο για τους ζωντανούς αλλά και για τους νεκρούς μας που δεν λησμονήθηκαν, τους ομοίους μας που έφυγαν αδικημένοι από τον κόσμο, δεν γίνεται μόνο στον χώρο αλλά και στον χρόνο, όχι μόνο για λογαριασμό των σύγχρονων ανθρώπων αλλά και για λογαριασμό των γενεών που χάθηκαν και για λογαριασμό των μελλοντικών γενεών.
»Αυτόν τον πόλεμο ενάντια στην φυλακή του κόσμου, πιστεύω πως είναι απίστευτα σημαντικό ο καθένας μας να προσπαθήσει να τον νιώσει, να τον καταλάβει, να τον κατανοήσει με τον νού του και με την καρδιά του, να παρακολουθήσει τις μυστικές μάχες του, και να αγωνιστεί να κερδίσει έστω και μια μικρή μάχη, υπέρ των ονείρων του ανθρώπου, υπέρ της φαντασίας, υπέρ της εξερεύνησης, υπέρ της γνώσης, υπέρ της πνευματικής ύπαρξης και της πνευματικής ελευθερίας, υπέρ της ευγένειας, για την κατανόηση ή επινόηση μιας ανώτερης αποστολής για τον πνευματικό άνθρωπο, τον αληθινό άνθρωπο, που καμία φυλακή δεν μπορεί να τον φυλακίσει.

»Αυτή είναι η ευγένεια του ανθρώπινου πνεύματος, που κανένας ισχυρός δεν μπόρεσε ποτέ να λυγίσει, που επιβίωσε μέσα στους αιώνες παρ’ όλες τις χείριστες συνθήκες στις οποίες βρέθηκε, που μεταδόθηκε από ανθρώπους άγιους, ήρωες και μάρτυρες, ονειροπόλους που χάθηκαν στο πέρασμα των καιρών για να ανοίξουν τον δρόμο για τους επόμενους, χαρτογράφοι ενός πεδίου πέρα από το ανθρώπινο, της αληθινής μας πατρίδας : του Βασιλείου της Καρδιάς.
«Εμείς που παντού την περιπέτεια αναζητούμε
δεν είμαστε οι εχθροί σας.
Να σας χαρίσουμε θέλουμε αδιάβατες μυστικές περιοχές
όπου το μυστήριο σαν άνθος μαγικό φυτρώνει
για ‘κείνον που θέλει να το δρέψει.
Τον οίκτο σας, για μας που πολεμούμε
στα σύνορα του Απεριόριστου και του Μελλοντικού…»
(Guillaume Apollinaire) ..................»



- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Διάβασε :
ΟΝΕΙΡΟΠΟΛΟΣ (Παντελής Β. Γιαννουλάκης)
Νέο βιβλίο από το ΑΟΡΑΤΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ

–Για να το αποκτήσεις με παραγγελία άμεσα online και να σου σταλεί ταχυδρομικά :

–Ή διερεύνησε στο email : info@AoratoKollegio.com





ΑΠΟΚΤΗΣΤΕ ΤΟ ΕΔΩ

ΚΑΛΗ ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ!!
ΑΦΥΠΝΙΣΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΟΙ ΣΤΟ 2020
-------Οι Ουρανοί Είναι Δικοί Μας-------


Εύχομαι να αξίζουμε όλοι μας πάντα την Φιλία της Χώρας των Ουρανών, με τον εαυτό μας να στέκει γενναίος και ακέραιος υπεράνω όλων των δυσκολιών, εξυψωμένος υψηλότερα όλων των χαμηλών εκτάσεων και των ποταπών υποθέσεων, αντάξιος του Ουρανίου Ιππικού και των φίλιων δυνάμεων εξ άνωθεν, καθώς διεξάγουν με Ελπίδα μαζί μας τον Πόλεμο ενάντια στην Φυλακή του Κόσμου, υπερ της Απελευθέρωσης των Ψυχών, της Εξερεύνησης, της Αρετής, της Έμπνευσης, του Φωτός και του Αιθέριου Έρωτος, του Αοράτου Κολλεγίου και της Δυνάμεως των Απανταχού Αεροπόρων.
NEVER SURRENDER


W.O.W. (Wings Over the World) - A.B.C. (Aerial Board of Control)

Παντελής Β. Γιαννουλάκης

Μπορείς να το αποκτήσεις και από εδώ :

Για συνδρομές: 


> (Απόσπασμα από το τελευταίο βιβλίο του Παντελή Β. Γιαννουλάκη, 
ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΑΠΟΔΡΑΣΗΣ από την Καθημερινή Πραγματικότητα) >

ΑΠΟ-ΔΡΑΣΗ

...Η καθημερινή πραγματικότητα μέσα στην πόλη, είναι σχεδιασμένη και επιβαλλόμενη από το "Βιοτεχνικό Ιερατείο", (το οποίο συντίθεται στα παρασκήνια της διανοούμενης πολιτικής, επιστημονικής και οικονομικής ζωής των νέων φιλοσοφιών και μεθόδων των καθοδηγητικών συντεχνιών των Μεταπαικτών του νέου αστικού πολιτισμού).
(Τον όρο και την έννοια «Μεταπαίκτης» και «Μεταπαιχνίδι» επινόησα το 1992 –και την παρουσίασα για πρώτη φορά στο βιβλίο μου "Κυβερνοδιάστημα", το 1994, στην ιστορία "Μεταπαίκτες"– αναφερόμενος στους Παίκτες πίσω ή πάνω από τους παίκτες, όπως π.χ. οι προπονητές των παικτών σε ένα παιχνίδι μπάσκετ ή ποδοσφαίρου οι οποίοι παίζουν ένα «μεταπαιχνίδι» ταυτόχρονα με το παιχνίδι, ένα παιχνίδι υψηλότερης εποπτείας και σχεδιασμού και προθέσεων, ή οι στρατηγοί των στρατιωτών σε μία μάχη, οι εκδότες των συγγραφέων, οι δάσκαλοι των καθηγητών, οι σκακιστές-παίκτες που κινούν τα πιόνια-παίκτες στο σκάκι, οι παίκτες-πιόνια που βλέπουν μόνο τις κινήσεις τους αλλά οι μεταπαίκτες που προβλέπουν πολλές κινήσεις μπροστά στον χρόνο πολύπλοκα και κινούνται αναλόγως εν αγνοία των παικτών, κλπ.)
...Αυτό που κάνει το Βιοτεχνικό Ιερατείο, αποτελεί ένα σχεδόν πανομοιότυπο παγκόσμιο φαινόμενο, ένα παγκόσμιο πείραμα, μέσα στα δυναμικά οργανωμένα εργαστήρια τού οποίου ζούμε την προσχεδιασμένη καθημερινότητά μας.
Η αντίσταση στο σχέδιο, είναι επίσης υπαρκτή. Η τεχνητή μας πραγματικότητα στο τεχνητό μας περιβάλλον, που διαμορφώνει την συνείδησή μας, διαθέτει ρήγματα απόδρασης σε άλλες πραγματικότητες διαμέσου του τεχνητού περιβάλλοντος, που νοούνται είτε ως ρήγματα στον σχεδιασμό είτε ως ρήγματα στην συνείδηση. Οι δυναμικές αστικές διαδρομές ανίχνευσης αυτών των ρηγμάτων, απαιτούν την προσωρινή μετάλλαξη της ανθρώπινης αισθητηριακής αντίληψης σε ένα scanner ατμοσφαιρών, με υψηλό σκοπό όχι απλώς την πλοήγηση μέσα στην πόλη, ή την πλοήγηση της συνείδησης, αλλά την πλοήγηση της πόλης.
Η ίδια η πόλη γίνεται ένας μηχανισμός, τον οποίο περιστρέφουμε, με το να περιστρεφόμαστε μέσα σε αυτόν, τον οποίο ρυθμίζουμε και εστιάζουμε, με το να ρυθμιζόμαστε και να εστιαζόμαστε μέσα σε αυτόν, χρησιμοποιώντας τον σαν ένα τρισδιάστατο χάρτη ή ολόγραμμα, αναζητώντας και παρακολουθώντας τις ροές, που κάποιες από αυτές αποτελούν διαρροές από αλλού, τις οποίες όταν ακολουθείς ανιχνευτικά, εντοπίζεις την Ρωγμή, το ρήγμα στην πραγματικότητα, την φυσιολογία του και τελικά τις προεκτάσεις του, κάνοντας εκείνο το περιβόητο One Step Beyond (Ένα Βήμα Πιο Πέρα).
Όπως ακριβώς το φυσικό σώμα και η δεδομένη πραγματικότητά του διαρρέει και διαρρηγνύεται από όνειρα, έτσι και το αστικό σώμα έρχεται σε επαφή με τον ονειρικό του κόσμο, τις νύχτες...
Η τέχνη της απόδρασης ήταν πάντοτε η τέχνη
της ονειρο-πόλησης....

** **
Διάβασε :
ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΑΠΟΔΡΑΣΗΣ από την Καθημερινή Πραγματικότητα
(Παντελής Β. Γιαννουλάκης)
Νέο βιβλίο από το ΑΟΡΑΤΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ
–Για να το αποκτήσεις με παραγγελία άμεσα online και να σου σταλεί ταχυδρομικά :
–Ή διερεύνησε στο email : info@AoratoKollegio.com
* *
Για την απόκτηση της νέας αναθεωρημένης συλλεκτικής έκδοσης του βιβλίου "Megapolisomancy: Τα Μυστήρια των Πόλεων" --που ασχολείται πολύ ειδικά με τα ζητήματα όπως του παραπάνω αποσπάσματος, βλέπε :

...Λίγο πριν τις γιορτές, από το "Αόρατο Κολλέγιο" επανεκδίδεται το 
(επίσης εξαντλημένο) βιβλίο "Ονειροπόλος"
(που είναι στην ουσία το "μανιφέστο ιδεών" του Παντελή Β. Γιαννουλάκη)